ایران و سوریه در زمینه محیط‌زیست تفاهم‌نامه امضا کردند

وزارت ادارات محلی و محیط‌زیست سوریه با سازمان محیط‌زیست جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حفاظت از طبیعت، محیط‌زیست و مقابله و محدودسازی پدیده طوفان‌های شن و گردوغبار امضا کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، وزارت ادارات محلی و محیط‌زیست سوریه با سازمان محیط‌زیست جمهوری اسلامی ایران تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حفاظت از طبیعت، محیط‌زیست و مقابله و محدودسازی پدیده طوفان‌های شن و گردوغبار امضا کرد.

در این تفاهم‌نامه که امروز در ساختمان وزارت ادارات محلی و محیط‌زیست سوریه امضا شد، آموزش و بازدیدهای میدانی از سایت‌ها با هدف مدیریت منابع طبیعی، برطرف کردن مشکلات خاک و آلودگی هوا، مبارزه با طوفان‌های شن و گردوغبار در دو کشور و اجرای اقدامات شایسته برای کاهش و پایش اثرات ناشی از آن‌ها در نظر گرفته شده است.

« حسین مخلوف » وزیر ادارات محلی و محیط‌زیست سوریه در این باره اظهار داشت که این تفاهم‌نامه به تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه برگزاری سمینارهای بین‌المللی، کنفرانس‌ها، نشست‌ها و تبادل تجربیات برای مقابله با چالش‌های نوظهور محیط‌زیست ملی و بین‌المللی و طوفان‌های شن و گردوغبار کمک می‌کند.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه کارگروه مشترکی تشکیل می‌شود که جلسات خود را به تناوب برگزار می‌کند و هر دو سال یک‌بار چارچوب فعالیت‌ها را در قالب یک برنامه کاری تهیه می‌کند تا در مورد امکان ایجاد و حمایت از مؤسسات و توسعه سیستم ملی اطلاعات زیست‌محیطی و اجرای برنامه‌های علمی مشترک و توسعه پروژه‌های زیست‌محیطی موردبررسی قرار گیرد.

« علی سلاجقه » معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: مطالعات زیست‌محیطی در حال انجام نشان می‌دهد که هر منطقه‌ای که «دشمن» در آن حضور داشته باشد با مشکلات زیست‌محیطی بزرگ‌تری مواجه می‌شود که ایران توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و ایجاد یکپارچه‌سازی همکاری‌های زیست‌محیطی را در اولویت قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایران در ماه آینده میلادی (ژوئن) میزبان نشستی برای بحث در مورد مسائل زیست‌محیطی و اتخاذ یک‌چشم انداز منطقه‌ای یکپارچه به‌منظور مقابله با پدیده‌های زیست‌محیطی که بر جامعه و اقتصاد تأثیر منفی می‌گذارد، است ابراز امیدواری کرد که این موضوعات مورد حمایت سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با امور زیست‌محیطی قرار گیرد و این سازمان‌ها وظایف خود را در قبال تغییرات آب و هوایی، طوفان‌های شن و تخریب خاک انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha