افزایش 5 درصدی مصدومان در فروردین ماه

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در فروردین امسال 30 نفر(22 مرد و ما بقی زن ) در اثر تصادفات رانندگی در مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مشابه سال قبل 43 درصد کاهش داشت اما افزایش 5 درصدی مصدومان در فروردین ماه را شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران،علی عباسی با اعلام این خبر اظهار کرد : از این تعداد 20 نفر برون شهری و راه روستایی و 10 نفر محور درون شهری هستند.
وی با اشاره به بیشترین و کمترین شهرها در این خصوص  گفت: بر اساس این گزارش شهرستان های نور ، عباس آباد، بابل و بابلسر هر کدام با 4 مورد بیشترین شهر و شهرستان های تنکابن ، جویبار ، چالوس ، سوادکوه ، قائمشهر ، گلوگاه هر کدام با یک مورد کمترین شهر گزارش شده است.

افزایش 5 درصدی مصدومان در فروردین ماه

مدیرکل پزشکی قانونی استان از  افزایش 5 درصدی مصدومین ناشی از تصادفات نیز خبر داد و افزود: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی در مهر ماه سالجاری تعداد هزار 33 نفر می باشد که این رقم درمقایسه با  سال گذشته پنج درصد افزایش داشت.

عباسی  یادآور شد: دستگاه های اجرایی می توانند در امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha