تخصیص ۳۰ درصد از هزینه دستگاه ها به محلات کم برخوردار کرمان

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کرمان، گفت: دستگاه‌ ها موظف هستند که ۳۰ درصد اعتبار طرح تملک دارای سرمایه خود را در محلات کم برخوردار هزینه کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد آیینی در جلسه ستاد باز آفرینی شهری استان کرمان با بیان اینکه محلات کم برخوردار و تقویت زیر ساخت‌ های آن‌ ها باید سرعت بگیرد، گفت: در بازآفرینی پایدار شهری باید فاصله محلات برخوردار با کم برخوردار کاهش پیدا کند.

وی افزود: منابع دولت‌ ها محدود است و با اعتباراتی که تخصیص شده ۶۴۳ شهر محدوده مصوب دارند و در طرح ۲۰۲۰  قرار بر این شده است که خانه‌ های هلال، امداد، احسان، رضوی، شهر و ... در محلات تشکیل شود و در برخی محلات این خانه‌ ها مستقر شوند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، تصریح کرد: بعد از زلزله سال ۸۲ در بم، انتظار می‌رفت مقاوم سازی بافت‌ های ناپایدار و فرسوده در استان سرعت گیرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.


محمد آیینی از مردم و مسکن سازان خواست با استفاده از تسهیلات متنوع و تخفیفات ویژه شهرداری‌ ها نسبت به بازسازی بافت‌ های فرسوده اقدام کنند و انتظار داریم گروه‌های جهادی تخصصی هم در تشویق مردم برای نوسازی این بافت‌ها به کمک ما بیایند.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاران می توانند از تسهیلات نوسازی نهضت ملی مسکن که بازپرداخت آن ۲۰ ساله است و همچنین تسهیلات ویژه برای بازآفرینی محلات استفاده کنند.

استاندار کرمان هم در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان کرمان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با تاکید بر اینکه دولت نباید به هیچ عنوان بافت‌ های فرسوده را رها کند، گفت: انتظار می رود بخش خصوصی به کمک بخش دولتی، بافت‌ های فرسوده شهرها را احیا کرده و در این مناطق سرمایه گذاری کند تا قیمت این زمین‌ ها نیز تا حدودی افزایش پیدا کرده که قطعا به نفع شهرداری‌ ها خواهد بود و با این روش شهرداری‌ ها دارایی بیشتر جذب می کنند و در نتیجه می توانند کمک بیشتری به توسعه این مناطق داشته باشند.


وی جلسه بازسازی و نوسازی محلات را یک ضرورت دانست و افزود: آسیب های اجتماعی در این محلات زیاد است بنابراین باید نگاه ویژه این به این مناطق نیز داشته باشیم و دستگاه های خدمات رسان در اجرای پروژه ها همکاری لازم را داشته باشند.

علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان هم در این نشست، گفت: بیش از ۴۵۵ هزار نفر در بافت‌ های فرسوده و بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مردم استان هم در سکونتگاه‌ های غیر رسمی زندگی می کنند که در طرح‌ های بازآفرینی شهری ساماندهی و نوسازی این محلات پیگیری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha