کلید خوردن بزرگترین طرح اقتصادی تولید نیروگاه خورشیدی کشور در ماهان کرمان
تصویر آرشیوی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه اقتصادی کشور به عنوان تولید سِل‌ های مربوط به نیروگاه‌ های خورشیدی با سرمایه‌ گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان در بخش ماهان از توابع شهرستان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای اداری بخش ماهان که با حضور فرماندار شهرستان کرمان و تعدادی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، گفت: بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در فاز اول این پروژه است و تا سقف ۲۵ هزار میلیار تومان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این مجموعه سالانه حدود ۳ هزار مگاوات تولید سل را خواهد داشت که بزرگترین مجموعه تولید سل در خاورمیانه خواهد بود و می توان ناطرازی برق در حوزه انرژی های پاک را تامین کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود برای ۳ هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه باشد، که این خود یک تحول در زمینه اشتغال جوانان منطقه خواهد بود.

پورابراهیمی بیان کرد: با توجه به دانش بنیان بودن پروژه، هماهنگی های لازم برای انعقاد قراردادهای تخصصی با پارک علم و فناوری ماهان و دانشگاه هایتک در دستور کار و از مهمترین تصمیمات اجرایی منطقه ماهان است.

وی اظهار کرد: کمک به تامین آب شرب شهر ماهان و روستاهای دارای تنش آبی منطقه نیز از دیگر موضوعات جلسه بود و مجوز حفر چاه جدید امروز نهایی شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، تصریح کرد: ضمن اینکه مدیریت منابع آب از دیگر مسائل مهم است و با همه واحدهایی که اتصالات پشت کنتور دارند و بیش از حد مجاز آب مصرف می کنند، براساس قانون اقدام و برخورد می شود.

پورابراهیمی افزود: مقرر شد برای گازرسانی به واحدهای باقیمانده بزودی اقدام و پیش بینی می شود تا پایان سال روستای بدون گاز درمنطقه ماهان نداشته باشیم.

وی افزود: همچنین مصوب شد برق رسانی روستاهایی که تامین برق از مسیر اصلی برای آنها طولانی است و زیر ۲۰ خانوار هستند، از طریق واحدهای خورشیدی تامین شود.

نمیانده مردم کرمان و راور، عنوان کرد: در بحث آسفالت نیز تصمیم گرفته شد در اختیار همه روستاهای نیازمند آسفالت معابر، قیر رایگان قرار گیرد و با بنیاد مسکن به صورت مشارکتی انجام شود.

پورابراهیمی بیان کرد: برای طرح های اقتصادی که بزودی از طرف شهردار و شورای شهر ماهان اجرا شود، آمادگی داریم با سازمان شهرداری های کشور هماهنگی کنیم و کار عملیاتی شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث محیط زیست بابت دامداری های اطراف ماهان که مشکلاتی ایجاد کرده و همچنین درباره ظرفیت های بخش های مختلف از جمله مخابرات و ... مصوبات خیلی خوبی داشتیم و امیدواریم توسط فرماندار و بخشدار موضوع پیگیری شود و در هفته های آینده نتیجه به اطلاع مردم برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha