«خدمت‌ صادقانه»؛ وظیفه اصلی متولیان امور شهری بر مبنای دیدگاه امام راحل

شهردار کاشان در ویژه‌برنامه در آستان خورشید که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، قیام 15 خرداد و آغاز ایام دهه کرامت به میزبانی شهرداری کاشان برگزار شد، بیان کرد: آموزه های امام راحل را نمی توان در چند جمله خلاصه کرد.مکتب حضرت روح الله مجموعه‌ای از منش ها، روش‌ها و اندیشه‌هایی است که هر یک می‌تواند دریچه ای از علم، معرفت، ایمان و اخلاق را به سوی ما بگشاید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان، حسن بخشنده امینه  با بیان اینکه جای افسوس است اگر گنیجینه ای مانند صحیفه امام در دسترس باشد اما ما نسبت به بهره مندی از مفاهیم والای آن بی تفاوت باشیم عنوان کرد: ما خادمان و مسئولان شهر باید نگرش مدیریتی و اجرایی خویش را بر مبنای ارزش های نظام اسلامی، آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری قرار دهیم.


شهردار کاشان، با اشاره به دغدغه امام راحل نسبت به حوزه‌های مختلف مدیریت شهری گفت: شاید عصاره نگاه و تأکیدات امام درعرصه مدیریت شهری از نظر تعداد تکرار و تذکر را بتوان در دو مولفه «عدالت» و «رسیدگی به محرومین و مستضعفین» خلاصه کرد که به نوعی در راستای دیگر به شمار می‌روند.

بخشنده امنیه از بین بردن تضاد طبقاتی در شهرها، کاهش فاصله بین غنی و ثروتمند و توزیع درست، عادلانه و منصفانه خدمات شهری بین مردم یک جامعه با اولویت‌بخشی به نقاط محروم شهری را  از جمله آموزه‌های امام راحل ذکر و خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت شهری در این دوره تحقق این نگرش عدالت‌محور تا حد امکان است.

شهردار کاشان تصریح کرد: بهسازی و توسعه معابر، تعریف واجرای پروژه های عمرانی و خدماتی، توسعه امکانات رفاهی و تفریحی، تقویت روشنایی معابر و...از جمله اقداماتی است که در این دوره در مناطق کمتر برخوردار شهر در راستای ارتقای کیفیت زندگی پس از بازدیدهای میدانی مستمر و برگزاری ملاقات مردمی انجام شده است.

بخشنده امنیه همچنین یادآور شد: اسلامی کردن روابط و مناسبات مدیریت شهری، تأسیس و تقویت جایگاه شوراهای شهری، روستایی و محله ای و به طور کلی مردمی‌سازی اداره جامعه اقدام مبنایی است که مبتنی بر اندیشه امام راحل، سازوکار اداره شهر را در مسیر صحیح خود قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری مردم و مسئولین امور شهر و انتخاب و انتصاب افراد اصلح در مناصب مدیریت شهری رویکردهای دیگری است که امام راحل بارها آن را برای تحقق عملکرد صحیح این حوزه مطرح کردند.

شهردار کاشان تأکید کرد: مدیریت شهری طی این دوره در قالب تقویت ارتباط دو سویه شهروندان و همچنین تعامل سازنده با شورای اسلامی شهر در مسیر همین نگاه حرکت می کند.

بخشنده امنیه در ادامه افزود: وحدت و همدلی و مقابله با تفرقه و اختلاف و خدمت محوری توصیه موکد دیگری است که امام راحل در زمان حیات خویش به مسئولان به ویژه مدیران شهری گوشزد کرده اند؛ ایشان خدمت به مردم را وظیفه اصلی متولیان امور شهری دانسته و بارها مسئولان مدیران شهر را نسبت به مشکلات مردم متذکر می شدند.

وی عنوان کرد: شهرداری کاشان خدمت شبانه روزی و تلاش بی وقفه خود را بر همین نگاه استوار ساخته است.اعضای خانواده  بزرگ مدیریت شهری برای پاسخ به نیازها و مطالبات شهروندان به صورت 24 ساعته در حال کار و تلاشند چراکه صاحبان حقیقی شهر را مردم دانسته و برای تأمین رضایت آنان از هیچ خدمتی فروگذار نمی کنند.

شهردار کاشان در پایان تصریح کرد:تنها راه توسعه و آبادانی شهر و کشورمان حرکت در مسیر آرمان های حضرت روح الله و همچنین تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت به عنوان خلف صالح امام راحل است؛ فردی که نظام اسلامی را بعد از رحلت بنیانگذارش با درایت و بصیرت خویش از طوفان های سهمگین به سلامت عبور داده و عزت و اقتدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha