استاندار کرمان، در جمع روحانیون شرق استان کرمان

استاندار کرمان در سفر خود به شرق استان کرمان، میهمان روحانیون شهرستان‌ های نَرماشیر، فَهرج و ریگان در شرق استان کرمان که با استان‌ سیستان و بلوچستان هم‌مرز است، بود و پای صحبت آنان نشست و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات شرق استان کرمان قرار گفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، محمد مهدی فداکار که در دومین روز سفر خود به شرق استان در شهرستان ریگان در  جلسه ای که امروز چهارشنبه در محل مسجد جامع ریگان برگزار شد، حضور یافته بود، میهمان روحانیون بود.روحانیونی که در دورترین و محروم ترین نقاط استان کرمان در بین مردم و با مردم وقت می گذرانند و فعالیت های فرهنگی را راهبری می کنند.

محمد مهدی فداکار، هنگامی که  پشت تریبون در مقابل روحانیون قرار گرفت از اهمیت کارهای فرهنگی بویژه در شرایط سخت مناطق محروم سخن گفت و تاکید کرد: اعتبارات فرهنگی در گذشته اطلاعی ندارم اما به اعتبارات فرهنگی خصوصا در حوزه دین توجه ویژه خواهد شد. 

وی ضمن تاکید بر اینکه تامین اعتبارات فرهنگی از اولویت هایش خواهد بود به شرایط روز کشور و طرح مهم اصلاحات اقتصادی دولت نیز اشاره و تاکید کرد که همه بویژه روحانیون در تماس با مردم ابعاد این طرح، چگونگی اجرا و دلایل و اهداف آن را تبیین کنند. 

استاندار کرمان، در ادامه سخنانش عنوان کرد: کار فرهنگی بسیار سخت است اما در منطقه ریگان این کار بسیار سخت تر است. 

فداکار بیان کرد: کار فرهنگی در این منطقه اجر بیشتری خواهد داشت و همچنین لطف و مرحمت الهی را نیز همراه دارد.

به گفته وی اعتبارات حوزه فرهنگی باید در همین حوزه ها که شامل بخش های فرهنگی مانند دین،موسیقی، کتاب و غیره است هزینه شود.

استاندار کرمان، در ادامه با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی از جمله حاشیه نشینی توضیح داد: مردم از مناطق کوهستانی به دلیل خشکسالی‌ها به سمت شهرها مهاجرت کرده اند و حاشیه نشینی به معضلی تبدیل شده است.

فداکار تصریح کرد: متاسفانه مشاغل کاذب مانند شوتی ها و قاچاق سوخت نیز گرفتاری هایی را در این منطقه به وجود آورده است که باید برای آنها برنامه ریزی داشت. 

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس نیز در سخنانی کوتاه بر ضرورت تامین زیرساخت های فرهنگی و حمایت از برنامه های این حوزه، همچنین فعالان فرهنگی از جمله روحانیون تاکید کرد.

شایان ذکر است؛ جلسه مذکور دو بعد مهم داشت؛ ابتدا آنچه روحانیون که در تماس مستقیم با مردم در این نقاط دورافتاده و محروم خدمت می کنند مطرح کردند و سپس آنچه استاندار در جمع آنان بر زبان آورد.

شاه‌ کلید سخنان و مشکلات روحانیون تقریبا یکی بود؛ کمبود اعتبار بخش فرهنگ که سبب شده هم در حوزه زیرساختی پروژه ها بخوبی روند اجرایی به خود نگیرند و هم تاثیرات کمبود بودجه فرهنگ در سطح جامعه؛ از بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی تا دیگر ابعاد.

استاندار کرمان سفر ۲ روزه را خود به شهرستان های نرماشیر، فهرج و ریگان روز گذشته آغاز کرد و صبح چهارشنبه وارد شهرستان ریگان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha