خطیب جمعه تهران: حکمرانی بدون عدالت و آراستگی به فضائل اخلاقی بی‌معناست

امام جمعه موقت تهران گفت: حکمرانی بدون دانش، قانون، قانون مداری، عدالت و آراستگی به فضائل و ارزش های اخلاقی و بدون کارآمدی بی‌معناست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز جمعه ۱۳ خردادماه با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت واقعه پانزدهم خرداد، اظهار داشت: نتیجه حاکمیت امیر المومنین که مهمترین پشتوانه نظریه پردازی در نظریه حکم رانی است عدالت آزادی ارزش های اخلاقی خصایص و قانون مداری حقوق ملت و دفاع از مظلوم از جایگاهی بسیار ویژه و ممتازی برخوردار است.

وی افزود: نظریه دولت در نهج البلاغه راه را برای دولت سازی، جامعه سازی و تمدن سازی جامعه در راه قرآن هدایت می کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حکمرانی از نگاه امیرالمومنین علی (ع)، گفت: حکمرانی بدون دانش، قانون، قانون مداری، عدالت و آراستگی به فضائل و ارزش های اخلاقی بدون کارآمدی بی معناست.

ابوترابی با اشاره به سفر استانی رییس جمهور به استان تهران، تصریح کرد: ابتدا از این حضور و ارتباط نزدیک با مردم استان ها و حضور میدانی از آیت الله رییسی تشکر دارم و امیدوار هستم این حرکات منجر به حل مشکلات کشور شود.

وی با بیان اینکه تهران قلب تپنده کشور است، ادامه داد: تهران مختص به مردم این استان نیست بلکه مرکز تمام کشور است و در سفر رییس‌جمهور به تهران ۱۶ هزار میلیارد تومان برای ۱۴۷ طرح و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های اشتغالزا برای این استان بودجه در نظر گرفته شده است.

خطیب جمعه موقت تهران بیان داشت: در حوزه اقتصادی همچون حوزه نظامی نیازمند یک برنامه میان مدت و بلند مدت هستیم تا بتوانیم از این تنگناهای اقتصادی عبور کنیم زیرا اقتدار دفاعی نتیجه مقاومت ۸ ساله دفاع مقدس و همچنین فرماندهی مقتدر ۳دهه رهبر انقلاب در این زمینه توانسته ایم به این نقطه برسیم از این رو باید در حوزه های اقتصادی هم همچنین حرکت کنیم و از اصلاحات جزئی و سطحی عبور کنیم.

ابوترابی فرد در بخش دیگر از خطبه با اشاره به حادثه آبادان، تاکید کرد: باید عظمت آبادان برای سراسر جهان معرفی شود. آبادان ۳۴۹ روز در محاصره بود و مردمان آن سرزمین اجازه ندادند این شهر سقوط کند و بعد از ۳۴۹ روز با فرمان امام لشگر ۷۷ خراسان و سپاه پاسداران انقلاب در کمتر از ۲۴ ساعت توانستند محاصره را بشکنند از این رو خرمشهر و آبادان قلب تپنده ایران هستند.

وی افزود: فاجعه تاسف بار ریزش ساختمان متروپل برای ملت ایران و خصوصا مردم آبادان یک فاجعه جانکاه و سخت است و از این تریبون به جاماندگان این فاجعه عرض تسلیت دارم اما امروز مهندسی کشور به اذعان صاحب نظران از یک جایگاه بالایی برخوردار است و توانسته است گوی سبقت را از خیلی از مدعیان برباید. مثلاً در دانش هسته ای، لیزری، نانو و... محصول دانش تخصصی کشور است.

امام جمعه موقت تهران گفت: نظام ملی ساخت و ساز و عمرانی کشور عمر طولانی دارد و قانون نظام مهندسی کشور در سال ۷۴ تصویب شده است و این قانون یک ظرفیت عظیم ساخت و ساز را برای کشور به ارمغان آورده است.

ابوترابی فرد گفت: وزارت راه و شهرسازی نظارت عالی بر ساخت و سازها دارد لذا بدون تردید ضابطه مند پیش برود و مدیریت انقلابی پیش بگیرد تا شاهد چنین اتفاقی نباشیم. از دولت و مسئولین کشوری در خواست داریم حسن اجرای قانون را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: این سوال وجود دارد که مقامات مسئول در آبادان کجا بودند که طبق گزارش ها هیچ نظارتی بر روی  ساخت و ساز متروپل انجام نشده و طبق دستور رهبری  باید کسانی که مقصر این فاجعه بودند شناسایی شوند و با اشد مجازات با آن ها برخورد شود و ریشه این بی نظمی ها و بی قانونی در کشور برچیده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha