توانمند سازی دختران در معرض آسیب از طریق خانه سلامت بهزیستی زنجان/دختران و بانوان محور تعادل جامعه

مدیرکل بهزیستی استان زنجان  گفت: بهزیستی تمام قد در حمایت از دختران این استان پای کار بوده و برای حفظ کرامت، عزت نفس، توانمند سازی و شکوفایی دخترانی که در معرض آسیب  قرار دارند از طریق خانه سلامت به آنها خدمات ارائه میدهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان،  سلمان حسینی روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز دختر و دهه کرامت  با بیان اینکه بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است اظهار کرد: در این راستا در سطوح مختلف برای دختران خدمات ارائه می‌شود که از این خدمات آگاه سازی و مهارت های زندگی  به عموم دختران در مدارس و دانشگاه‌ها  به صورت عام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج که اهمیت ویژه ای در پیشگیری از مسائل بعدی آن دارد،  افزود: در این راستا بهزیستی  برای دخترانی در معرض  آسیب  قرار دارند از طریق خانه سلامت به آنها خدمات ارائه میدهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان  اینکه در لایه سوم بهزیستی اورژانس اجتماعی برای دختران در معرض آسیب خدمات ارائه میدهد  افزود: سازمان بهزیستی تمام قد در حمایت از دختران این استان پای کار بوده و هدف حفظ کرامت، عزت نفس، توانمند سازی و شکوفایی آنان است که در این میان باید از  شرکای بهزیستی استان قدردانی کرد.

حسینی  با بیان اینکه دختران امروز مادران فردا و مادران فردا عمود خیمه خانواده هستند، گفت: خانواده نیز کوچکترین نهاد جامعه بوده و در عین حال تاثیرگذارترین نهاد در شکل گیری جوامع بشری است.  

وی تصریح کرد: هدف بهزیستی ارائه خدمات کیفی به گروه‌های مختلف به ویژه دختران در معرض خطر به منظور توانمند سازی آنان است که شرکای بهزیستی نیز در این امر مهم یاریگر هستند.

دختران و بانوان محور تعادل جامعه 

محمد تقی فتحی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان  در ادامه مراسم  با اشاره به جایگاه زن در تعالیم دین اسلام افزود: زن متعادل کننده جامعه است و بر این اساس انتظاری که از دختران جامعه می رود این است که نقش تعادل بخشی و ستون خانواده ها را ایفا کنند.

وی افزود: نبود مادر چیزی دیگری است بر این اساس باید گفت ستون خانه زن است که امیدواریم دختران نیز این نقش را آنچنان که در آموزه های دینی و تمدن ما است به خوبی ایفا کنند که در این راستا بهزیستی استان هم و غم خود را در این زمینه به کار بسته تا دختران آسیبی نبینند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان زنجان با تاکید بر اینکه درصورتی که یک مرد در جامعه آسیب ببیند احتمال سرایت آن به سایرین کمتر است، خاطرنشان کرد: در صورت بروز آسیب برای یک دختر و زن احتمال تسری آثار آن به جامعه بیشتر است که در این رابط اقدامات پیشگیرانه اهمیت زیادی دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha