تعمیر و بازسازی  امامزادگان نیازمند همت جمعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت :  132 بارگاه و  امامزاده  در سطح استان  زنجان وجود دارد  که  ساختمان هر کدام از این امامزادگان تخریب  یا در حال تخریب است که این موضوع نیازمند یک همت جمعی از سوی مردم و مسؤولان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ،حجت‌الاسلام ‌الاسلام سید  موسی موسوی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و  پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امامزادگان گفت: بیش از  ۱۰ برنامه  به مناسبت دهه کرامت و ایام بزرگداشت امامزادگان در سطح استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هر ساله در این ایام  امامزادگان مورد تجلیل و تکریم مردم قرار می‌گیرند افزود :  امسال نیز برنامه بزرگداشت امامزاده اسماعیل  شناط ابهر و امامزاده قاسم  شهر سهرورد خدابنده در این ایام برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برنامه های دهه کرامت توسط این اداره کل گفت :استقبال از خادمین حرم مطهر رضوی در امامزاده سید ابراهیم ع زنجان، برگزاری جشن عقد زوج های جوان با حضور خادمین حرم رضوی ، غبارروبی و تمیزکاری برخی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص ، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، حضور مبلغین برای ارائه مشاوره های مذهبی و خانواده ، برگزاری مراسمات متعدد دینی و مناسبتی طی این ایام ، برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی از جمله برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان است.

موسوی  با بیان اینکه تکریم امامزادگان به منزله ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است اظهار کرد :  روز ملی بزرگداشت امامزادگان عظیم الشأن که در ایام دهه کرامت در سطح کشور برگزار می‌شود، اقدامی ارزنده برای معرفی سیره و شخصیت امامزادگان و تبیین معارف شیعی و تکریم و مودت اهل بیت (ع) هستند.

وی با اشاره به وجود بارگاه 132 امامزاده عظیم‌الشان در استان زنجان گفت: هر کدام از این امامزادگان و بقاع متبرکه در بین مردم از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار هستند، ولی  تنها ارزش قائل شدن مشکلی از مشکلات را حل نمی‌کند، چرا که ساختمان اکثر امامزادگان تخریب شده یا در حال تخریب است که کمک به این موضوع نیازمند یک همت جمعی از سوی مردم و مسؤولان است که نسبت به آبادانی بقاع متبرکه اهتمام جدی داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  با بیان اینکه  مردم ایران اسلامی و ولایتمدار استان زنجان در طول تاریخ این را ثابت کرده‌اند که دوستدار اهل بیت (ع) هستند، اظهار داشت: از زمانی که ایران محل پناه این بزرگواران بوده، ارزش و احترامی که مردم ایران نسبت به این عزیزان داشته‌اند، موید این مطلب است.

موسوی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اینکه سادات و علویان به ایران می‌آمدند این بود که مردم ایران میهمان نواز و جزو نخستین گروه‌هایی بودند که دین اسلام را پذیرفتند و به وصیت پیامبر اسلام در حدیث ثقلین در تکریم ذریه پیامبر عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همین بزرگواران پناه ملت ایران هستند، اضافه کرد: طبق فرموده امام راحل مردم باید در پناه امامزادگان در آسایش و آرامش باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم در زمان مشکلات به امامزادگان متوسل می‌شند، تصریح کرد: وجود امامزادگان (ع) مایه برکت است و بسیاری از مردم با توسل به آنها حاجت گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha