آغاز عملیات آبرسانی به ۱۱۳ روستای رفسنجان

طی آئینی با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان،نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین عملیات اجرایی طرح بزرگ آبرسانی به ۱۱۳ روستای دارای تنش آبی شهرستان رفسنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این مراسم، گفت: رمز موفقیت در محرومیت زدایی، قرارگاهی عمل کردن است؛ یعنی همه توان ها در قالب یک قرارگاه مدیریت شود و منابع انسانی و مالی را به کار گیریم.

سردار حسین معروفی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: نسبت به رفع محرومت و فقر اقدام شود، در ادامه افزود: در همین زمینه تمامی دستگاه ها پای کار آمده اند و در همه زمینه ها اعم از آبرسانی به مناطق کم آب و دارای تنش آبی یا فاقد آب همکاری دارند.

وی به کارگیری نیروی انسانی را در امور رفع محرومیت مهم دانست و گفت: اگر مشارکت مردمی را به کار نگیریم ۳۰ درصد هزینه ها بالا می رود و کار بخوبی انجام نمی شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: طرح آبرسانی به روستاهای رفسنجان سه ساله است، امّا باید این مدت زمان کاهش یابد، مردم باید پای کار بیایند تا به مدت ۲ سال کار به مرحله بهره برداری برسد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه در شهرستان های محروم استان از جمله قلعه گنج و رودبارجنوب با دعوت از واقفان کار آبرسانی و محرومیت زدایی را در حال اجرا داریم، ابراز داشت: ۱۵ ماه قبل از اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور راه اندازی و اجرایی شود در استان کرمان متولی رفع مشکل آب شدیم.

وی توضیح داد: در پایان فروردین سال گذشته متوجه کم آبی در نقاط مختلف کشور شدیم و برای رفع آن قرارگاه نهصت آبرسانی مرد میدان(واقف آقای ابراهیمی) را فعال کردیم که ۴۰۹ روستای استان کرمان آبرسانی و ۴۷ هزار و ۹۰۰ خانوار از نعمت آب برخوردار شدند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ما قبلا اطلس آبرسانی نداشتیم که با تدوین این امر، در اطلس آبرسانی برای حل مشکلات موجود( در ارائه طرح ها) نزدیک به واقعیت هستیم، به این معنی که اینک به بالای هزار و ۲۰۰ روستا در استان کرمان آبرسانی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان هم در این آیین با اشاره به اینکه ۷۵۰ روستا در این استان توسط تانکر آبرسانی می شود گفت: همچنین بالای ۸۰۰ روستا هم دارای تنش آبی و کمبود آب هستند.

سید مصطفی آیت الهی موسوی افزود: هفته گذشته جلسه ای در وزارت نیرو داشتیم و از وزیر خواستیم که در زمینه رفع مشکلات حوزه آب این استان همکاری های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر نیرو قول همکاری داد و توافق شد روستاهای دارای تنش آبی را در استان کرمان شناسایی کنیم و آنچه استان در رفع محرومیت حوزه آب تصمم بگیرد وزارت نیرو تا رفع مشکل آب همه روستاها همکاری خواهد کرد.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم از تلاش نهادهای مختلف برای خدمت رسانی به مردم بویژه مشکلات کم آبی شهروندان تشکر کرد.

حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: آبرسانی توسط سپاه کار بزرگی است و سال ها بعد از رحلت امام(ره) باید کلمات وی را تفسیر کنیم که گفتند اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی همچنین پیشنهاد داد: در شهرستان انار طرحی در حال اجراست که باید آن را رسانه ای کرد؛ این طرح به این شکل است که دانش آموزان مدارس، قبوض سه ماه تیر، مرداد و شهریور امسال را برای آموزش پرورش ارسال می کنند و در مقایسه با قبوض مدت مشابه سال قبل اگر مصرف پایین باشد مورد تشویق قرار می گیرند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در مراسمی به این منظور در رفسنجان گفت: روستاهای هدف در این طرح به همت سپاه آبرسانی می شوند.

علیرضا عبدیان ادامه داد: در این روستاها ۳۹۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۲۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می شود؛ همچنین ۲۴ باب مخزن با ظرفیت ۲۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در سه مجتمع حومه غربی، شرقی رفسنجان و نیز منطقه نوق احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان کرمان به لطف همکاری های سپاه به کارگاه آبرسانی به روستاهای فاقد آب تبدیل شده و در مجموع ۶۶۹ روستا را با اعتبار یکهزار و ۱۶۸ میلیارد تومان درحال آبرسانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha