اهتمام جدی مسوولان سلامت شهرستان مهر در پیشگیری از سالخوردگی جمعیت و تقویت قرارگاه جوانی جمعیت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر، از اهتمام جدی مسوولان سلامت همگام با سایر نهادهای شهرستان برای بررسی راهکارهای پیشگیری از سالخوردگی جمعیت و کاهش پیامدهای آن و تقویت قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان مهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، مهندس «هادی اکبری» در راستای فعالیت های صورت گرفته در هفته ملی جمعیت با اشاره به هرم جمعیت شهرستان اظهار کرد: تلاش برای افزایش نسل جوان و حفظ نیروی انسانی کارآمد و حمایت از خانواده ها یکی از دغدغه های مسوولان و همه مردم است که در سال پیش رو  تلاش می شود با کمک مسوولین سایر دستگاه ها و سازمان های مرتبط در شهرستان و بکارگیری همه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی در جهت ارتقاء داده ها و حفظ قائده هرم جمعیتی شهرستان مهر کمک کرد.
مهندس اکبری افزود: باوجود اینکه نرخ کلی باروری در جهان و ایران کاهش یافته، اما تعداد جمعیت افزایش داشته است که به دلیل افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر بر اثر بیماری ها است؛ بنابراین تعداد سالمندان در حال افزایش است و این آغاز حرکت به سمت سالخوردگی و پیری جمعیت در سالهای پیش روست.
 اکبری با تاکید بر اینکه فعالیت های مجموعه سلامت در این حوزه با قوت و جدیت آغاز شده است، افزود: وظیفه ما فرهنگ سازی در فضای عمومی از طریق نظام بهداشتی است و عمل به شعارهاست، همچنین ضروری است قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و سیاست های کلی آن عمل کنیم چرا که یکی از مهمترین فاکتورهای قدرت هر کشور جمعیت جوان است.

اهتمام جدی مسوولان سلامت شهرستان مهر در پیشگیری از سالخوردگی جمعیت و تقویت قرارگاه جوانی جمعیت


  اسما جنوبی مسوول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان نیز در همین راستا گفت: به مناسبت هفته ملی جمعیت، کارشناسان این واحد با حضور در ادارات شهرستان به آموزش پیامدهای پیری جمعیت، تک فرزندی و تشریح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پرداختند.
جنوبی با بیان اینکه در ایران با سقوط اعجاب آور نرخ باروری، تعداد فرزند به ازای هر زن از 7 فرزند در سال ۱۳۵۷ به ۱/۹ فرزند در سال ۱۳۸۴ و زیر ۱/۷ در سال ۱۴۰۰ رسیده است، ادامه داد: این میزان در شهرستان مهر در پایان سال گذشته به عدد ۲/۰۸ فرزند به ازای هر زن رسیده که این شاخص کمتر از نرخ جانشینی است و نیازمند به فرهنگ سازی، پیگیری و اجرای قوانین تشویقی تصویب شده در این حوزه، از سوی دستگاه های مرتبط می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha