پیام رئیس جمعیت هلال احمر به کادر اعزامی حج 1401

رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی از کادر اعزامی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به حج 1401 قدردانی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ در متن پیام دکتر پیرحسین کولیوند آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند منان را شاکریم که بعد از دو سال فراق و حسرت از موسم حج بدلیل بلای بیماری همه گیر کرونا توفیق داده تا چشم مشتاق مومنان به نماد وحدت و عظمت و معنویت امت اسلامی مکه مکرمه افتاده و بر گرد آن طواف کنند. در این مسیر رشادت ها و جان فشانی های کادر درمان و مدافعان سلامت کشورمان در طول این دوسال فراموش نشدنی است و قدردان زحمات این عزیزان هستیم. 

بر این باور هستیم از اهداف بزرگ حج ابراهیمی و محمّدی (ص)، این است ‌که در آیات کریمه‌ مربوط به حج، بارها از ذکراللّه سخن رفته که نشانه‌ آن است که در خانه کعبه و به برکت آن، باید هر عامل غیرخدا از صحنه‌ ذهن و عمل حجاج پاک گردد و بساط انواع شرک از زندگی آنان برچیده شود. (فاذکروا اللّه کذکرکم ابائکم او اشدّ ذکرا) و اعلام برائت از مشرکان(و اذان من‌اللّه و رسوله الی‌النّاس یوم الحجّ الاکبر أنّ‌اللّه برئ من‌المشرکین و رسوله) خواهد بود. شایسته است تا یکایک همکاران اعزامی از این فرصت پیش آمده در کنار خدمت به سلامت زائرین بیت الله الحرام استفاده نمایند.

در این مسیر ضرورت دارد تا تاثیر شخصی و معنوی حج را از خاطر نبرید که موجبات ایجاد انقلابی در هر دل میشود. مشخصا باید سعی کنیم از این سرمایه گران بهای حضور در سرزمین نزول آیات الهی کمال استفاده را ببریم.

شکی نیست که خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مصداق کامل این آیه است: (و منْ أحْیاها فکأنّما أحْیا النّاس جمیعًا) بی شک نجات وسلامت حتی یک انسان، گویی جامعه‌ای را نجات داده‌اند.

انتظار است همچون گذشته ضمن رعایت مقرارت و دستورالعمل های صادره با تعامل مثبت با بعثه مقام معظم رهبری و مسئولین سازمان حج وزیارت در طول عملیات حج تمتع   1401نسبت به فراهم نمودن سلامت زائرین بیت الله الحرام و بهداشت آنان از هیچ کوششی دریغ ننمایید.

از خداوند متعال توفیقات روزافزون را برای تمامی دست اندرکاران حج مسالت دارم.

دکتر پیر حسین کولیوند

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha