بیماری قلبی و عروقی در صدر علل مرگ در شهرستان مهر

هادی اکبری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرسان مهر فارس گفت: بیماری قلبی و عروقی مهمترین و اصلی ترین عامل مرگ در شهرستان مهر می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ،سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهر، با اشاره به مهمترین دلایل مرگ در شهرستان گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با ۵ درصد افزایش، عفونی- انگلی(کرونا) با ۳/۵ درصد و حوادث جاده ایی با حدود ۲ درصد افزایش، مهمترین علل مرگ و میر در شهرستان مهر در سال گذشته بود.
"هادی اکبری" در تشریح آمار مرگ و میر بین جمعیت شهرستان مهر، اظهارداشت: بررسی آمارها در شهرستان نشان می دهد ۴۳ درصد مرگ ها را بیماری های قلبی عروقی شامل می شود، که می توان از آن به عنوان مهم ترین علت مرگ در شهرستان نام برد؛ که بر اساس تحقیقات با اقدامات پیشگیرانه، کنترل فشار خون بالا و درمان آن، شاهد کاهش ۲۵ درصدی سکته‌های قلبی و مغزی و افزایش طول عمر وکیفیت زندگی خواهیم بود.
اکبری تعداد مرگ ثبت شده در سال ۱۴۰۰ را حدود ۳۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: نزدیک به نصف مرگ ها در سن زیر ۷۰ سال و ۲۲ درصد زیر ۵۰ سال رخ داده؛ که به فوتی های زیر ۷۰ سال، مرگ زودرس گفته می‌شود و این به معنی ضعف ما در حوزه پیشگیری است و ضروری است اقدامات لازم برای پیشگیری از اینگونه مرگ ها با جدیت بیشتری از سوی نهادهای مرتبط انجام گیرد.
"اعظم طاهری" کارشناس مسوول واحد آمار با اشاره به داده ها در خصوص دلایل مرگ، طی دو سال گذشته و شیوع کرونا، تصویر بیماری های ما در شهرستان عوض شده و بیماری هایی که رتبه پایین تری داشتند در این مدت جزو رتبه های بالاتر مرگ و میر قرار گرفتند.
طاهری از بیماری های سرطان، عفونی- انگلی و سوانح رانندگی بعد از بیماری های قلبی- عروقی به عنوان سایر دلایل مرگ نام برد و افزود: مرگ به دلیل خودکشی در گروه سنی زیر ۵۰ سال در سال های اخیر قابل توجه بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha