در توسعه الکترونیک باید به عنوان متولی دولت به سراغ تکمیل زیرساخت ها رفت

استاندار زنجان گفت : در توسعه الکترونیک به عنوان متولی دولت باید به سراغ تکمیل  زیرساخت ها برویم که تکمیل  این زیرساخت ها بسیار کار مهمی در استان  است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا ) از زنجان ، محسن افشارچی عصر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی با حضور معاون وزیر ارتباطات در سالن جلسات پیامبر اعظم استانداری زنجان اظهار کرد : هدف  ما در مدیریت کلان استان این است که سهم اقتصاد دیجیتال  را از تولید ناخالص بالا ببرد.

وی بد بیان اینکه در این حوزه ۲ جامعه هدف وجود دارد افزود : یکی از این جامعه هدف خودمان هستیم که به عنوان متولی دولت باید به سراغ تکمیل  زیرساخت ها برویم که این زیرساخت ها  بسیار کار مهمی در استان  است .

استاندار زنجان تصریح کرد: به عنوان نمونه باید در حوزه  زیر ساخت های سخت افزاری  ورود کنیم و این حوزه را ارتقا دهیم ولی متأسفانه متولیان این حوزه استقبال نمی‌کند.

افشارچی اظهار کرد:  زیرساخت‌هایی در استان  فراهم است و باید به دنبال سرمایه گذاران برویم تا در این حوزه موفق شویم و مطمئنا سرمایه گذار نیز مطلع می‌شود که ثروتی در این حوزه است.

وی با بیان اینکه بخشی از کارها بصورت زیرساختی و  بخشی به صورت نرم افزاری است افزود : طی تعاملات صورت گرفته  یک سری از  اطلاعات خاص در مرکز  این سرویس ها در نقطه ای جمع آوری و از طریق مختلف در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار بگیرد و به عنوان پروژه خاص تعریف خواهیم کرد

این مسئول با اشاره به اینکه  در این کار از بخش خصوصی نیز کمک خواهیم گرفت افزود : در این خصوص ۴۵ ملیارد تومان اعتبار کنار گذاشته شده است تا در این حوزه فعالیت های خاصی در استان شروع شود بطوری که جنس کار ما به‌صورت زیرساختی باشد .

افشارچی با بیان اینکه در حوزه اپلیکیشن باید چند کار مهمی صورت بگیرد اظهار کرد: چند اپلیکیشن مهم است که یکی پنجره واحد زمین است و پنجره واحد سرمایه گذاری که زیرساختی است که سرمایه گذار با ورود به زنجان بتواند با کمترین درگیری ها کارا را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه باید ۲۹ لایه در حوزه SDI داشته باشیم افزود:  ۱۲ لایه وجود دارد و ۱۷ لایه نیز آماده است و نیاز به افتا دارد ودر این خصوص بودجه خوبی در لایه های زیرساختی داریم تا تحولی در این حوزه ایجاد شود .




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha