کاهش بارندگی و روان‌ آب‌های رودخانه‌ای مازندران

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به کاهش بارندگی ها و روان آبهای رودخانه ای، خواستار نظارت مدیریت های منابع آب بر تقسیم و توزیع منابع آبی شد.

 در راستای مدیریت آب، هریک از مدیریت منابع آب شهرستان ها به تشریح عملکرد خود در سه ماهه ابتدای سالجاری و برنامه های پیش بینی شده در ادامه سال پرداختند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، مرتضی نبی زاده در این جلسه با اشاره به کاهش بارندگی ها و روان آب‌های رودخانه ای، خواستار نظارت مدیریت های منابع آب بر تقسیم و توزیع منابع آبی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه برداشت های غیر مجاز منابع آب سطحی و زیرزمینی در این فصل افزایش پیدا می کند، مدیریت های منابع آب با تمام امکانات از این اقدام جلوگیری نموده و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی نمایند.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران افزود: مدیریت های منابع آب می بایست هم نسبت به تعیین تکلیف متصرفین بستر های رودخانه ای اقدام نمایند و هم ضمن تکریم ارباب رجوع و مصرف کنندگان نظارت کامل بر انجام وظیفه قانونی خود مبنی بر دریافت حقوق دولتی از ایشان داشته باشند. 

نبی زاده در پایان بر مدیریت مصرف آب به منظور گذر از خشکسالی تاکید کرد.

وی گفت: ارائه گزارش از مجوزهای صادره از ساماندهی رودخانه ها و برداشت مصالح اضافی، میزان ذخیره آب بندان ها و سدهای در دست بهره برداری و  وصول مطالبات شرکت در سه ماهه اول سال جاری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha