موزه بزرگ خراسان‌جنوبی در مجاورت مرکز فرهنگی دفاع مقدس احداث می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از احداث موزه بزرگ استان در مجاورت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: ساخت این موزه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: در سنوات گذشته در مجموعه میراث فرهنگی بی‌مهری‌هایی نسبت به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی بیان داشت: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا در سه حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی فعالیت‌های مثمر ثمری برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته باشیم.

تلاش در راستای ثبت آثار ملموس و غیر ملموس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی افزود: از ظرفیت نهادهای نظامی و انتظامی به خصوص بسیج و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گسترش اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد.

شاهوردی ادامه داد: این اداره‌کل آمادگی دارد در ثبت آثار ملموس و غیر ملموس استان تلاش خود را به کار گیرد و از همه ظرفیت‌های خود در این خصوص استفاده کند و از تمامی نیروهای انقلابی، راویان دفاع مقدس و پیشکسوتان این حوزه خواستاریم جهت پیشرفت فعالیت‌های این اداره کل ما را همراهی نمایند.

احداث موزه بزرگ استان در مجاورت مرکز فرهنگی دفاع مقدس

وی از احداث موزه بزرگ استان در مجاورت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: ساخت این موزه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری انجام خواهد شد و در آن تمامی آثار مرتبط با استان و موزه‌های مختلف تعبیه خواهد شد و برابر قانون و عرف استان این موزه طراحی و ساخته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی آمادگی مجموعه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را برای همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: تمام مراکز فرهنگی و اماکن جدید التأسیس این سازمان باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

میراث فرهنگی پایگاهی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار، اظهار داشت: میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بهترین پایگاه برای تأثیرگذاری مثبت انقلاب اسلامی در جهان و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: به برکت دولت سیزدهم تعامل خوبی در کلان کشور و استان انجام شده و زمینه همکاری بین دو مجموعه در مرکز و استان بسیار زیاد است و در قانون برنامه ششم هم اشاره شده که همراهی دو مجموعه در برنامه‌های فرهنگی، ساخت و ثبت یادمان‌های شهدای گمنام باید گسترش یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: هر دو مجموعه می‌توانند در نشر فرهنگ ایثار و شهادت قدم‌های خوبی بردارند تا فرهنگ دفاع مقدس خواسته و ناخواسته مورد بی‌مهری قرار نگیرد.

نقش میراث فرهنگی در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس

فلاحی افزود: دشمن با القای اینکه مردم دیگر پای نظام نیستند می‌خواهد اهداف شیطانی خود را پیاده کند در حالی که مردم ایران هوشیارانه در مقابل این توطئه‌ها ایستاده و اجازه نخواهند داد کوچکترین ضربه‌ای به نظام جمهوری اسلامی وارد شود.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و ثبت آن می‌تواند نقش به‌سزایی را ایفا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha