افزایش ۲۰ درصدی اعزام زائران زنجانی به اربعین

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گقت: طبق برآورد های صورت گرفته ۲۰ درصد مازاد بر سال ۹۸ امسال اعزام زائران زنجانی به اربعین صورت می‌گیرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از از زنجان ، ابوالفضل رفیعی صبح روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین استان زنجان اظهار کرد: امسال باتوجه به فروکش شدن بیماری کرونا در کشور بعد از سال ۹۸ اولین سالی است به صورت جدی و گسترده حماسه پیاده روی اربعین پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه طبق برآورد های صورت گرفته ۲۰ درصد مازاد بر سال ۹۸ اعزام صورت می‌گیرد افزود : در سال ۹۸ بالغ بر ۳۸ هزار نفر اعزام از استان  صورت گرفته  بود که امسال طبق پیش بینی ها حداقل ۵۰ هزار نفر اعزام صورت خواهد گرفت .

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی هایی که امسال در اربعین با  آن مواجه هستیم  بیان کرد: اربعین امسال  با فصل گرما مواجه هستیم و پیش بینی های لازم برای امکانات سرمایشی  و... در مرز توسط موکب ها پیش بینی های لازم صورت می‌گیرد.

رفیعی با بیان اینکه  تسهیلات لازم از نقطه شروع  تا مرز اربعین  بر زائرین تمرکز بر زائرین شود افزود : با توجه به پیشنهادات و مصوبات قبلی مرز اصلی زائرین استان از کرمانشاه به ایلام تغییر یافته است چرا که حضور عمده مردم استفاده از این مرزاست که توسط وزارت کشور  ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در بحث تجهیزات مربوط به اسکان زائرین  و خدمات زائرین در مرز در طول مسیر باید تمرکز لازم صورت بگیرد که در این خصوص تقسیم کارهایی صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه موارد موردنیاز از جمله کانکس در مرز توسط کمیته زیربنایی پیگیری ها صورت میگردد و همچنین خدمات و اسکان در مرز  برای زائرین با محوریت شهرداری زنجان و اداره کل اوقاف و امور خیریه مصوب و پیگیری می‌شود.

رفیعی با اشاره به ابنکه شهرستان ایجرود محور مواصلاتی استان و برخی استان های همجوار است بیان کرد : این شهرستان باید آمادگی لازم در خصوص خدمات رسانی به زائرین را داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این ستاد باید پیگیری صورت بگیرد ناوگان حمل و نقل است افزود: این  موضوع به عهده کمینه مربوطه  اداره کل حمل و نقل و راهداری است که نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی است چرا که انتظارات مردم در این ایام ساماندهی ناوگان و نظارت ، بصورت جدی است. 

در ادامه سید محمد شعاعی معاون عمرانی  استاندار زنجان گفت: دراربعین سال جاری انتظار این است که با یک شوک جمعیتی روبرو باشیم و جمعیتی زورا در حدود پنج میلیون نفر پیش‌بینی شده است.

وی  با بیان اینکه دغدغه اصلی در  پیاده روی اربعین مواجه شدن با فصل گرما است افزود:  تاکید مسئولین و رویکرد اصلی خدمات رسانی زوار بر اساس گرمای هوا باشد .

 شعاعی  با بیان اینکه برای استان های معین در این راهپیمایی  تکالیفی تعیین شده است  بیان کرد: برای هماهنگی های بیشتر در این راستا دو جلسه در مرز مهران با حضور مسئولان مرتبط برگزار شد و مسایل و مشکلات از نزدیک بررسی شد.

وی بیان کرد: از ۱۵ خرداد اکیپ لجستیکی و ماشین آلات در حال کار هستند و در صورت نیاز دستگاه‌های دیگری اعزام خواهد شد تا زیرساخت ها آماده شده و زائران با مشکل مواجه نشوند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha