پیاده روی اربعین ابزار اقتدار نظام است

استاندار زنجان با بیان اینکه پیاده روی اربعین حرکت عبادی و اجتماعی است و در افزایش معنویت اجتماعی تاثیر بسیاری دارد گفت:  از نظر سیاسی نیز اربعین ابزاری برای اقتدار نظام است و  باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محسن افشارچی روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین با بیان اینکه اربعین رسانه عاشورا است، اظهار کرد: خوشبختانه خود شیعه هم  به گونه ای با اربعین برخورد می‌کند که پررنگ تر از سالهای قبل دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما برای دفاع از خودمان ابزارهای مختلف در اختیار داریم، گفت: هر ابزاری که  بتواند مصونیت،انگیزش اجتماعی و هم افزایی لازم را  نسبت به‌ این‌ مسئله‌ که برخواسته از نگاه  اجتماعی است جز ابزارهای دفاعی محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نگاه شیعه به راهپیمایی اربعین و امام حسین(ع) ، متفاوت تر از سایر شیعیان است  بیان کرد: امام حسین را به عنوان شاخص اصلی حرکت اجتماعی  خودمان  می‌شناسیم و حرکت به سمت ایشان یک نماد است  و 43 سال برای آن هزینه می دهیم

افشارچی با بیان اینکه راه پیمایی اربعین یکی از ابزارهای اقتدار نظام جمهوری اسلامی است افزود: راهپیمایی اربعین صرفا زیارت نیست بلکه مهم تر از آن یک حرکت اجتماعی است و از این رو کسانی که در ستاد اربعین فعالیت می کنند، یک مسئولیت سیاسی دارند.

وی با بیان اینکه ما متولی صرفا افرادی که زیارت می‌کنند نیستیم بلکه از محل این حرکت بر  نقاط اقتدار نظام جمهوری اسلامی بیفزایند،  اظهارکرد: باید  فرماندهی میدانی در  برنامه پیاده‌روی اربعین جدی گرفته شود و به اعتقاد من، مسئولیت و فرماندهی میدانی پیاده روی اربعین باید با کسی باشد که موکب‌داری کرده و به زیرو بم آشنایی اربعین داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به  پیش بینی مشکل گرمای هوا و آلودگی هوا در ایام پیاده روی اربعین امسال گفت: قطعاً امسال بیشترین مشکل گرمازدگی خواهد بود بنابراین مسئولان ستاد پیاده روی اربعین  حتما باید تمهیدات لازم برای مقابله با گرمازدگی  و آلودگی هوا را داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه نباید از کرونا هم در این ایام غافل شد  بیان کرد : همه مسائل مربوط به کرونا باید رعایت شود و امکانات و آمادگی های لازم برای مقابله با احتمال شیوع کرونا و یا حتی بروز  سویه جدید کرونا وجود داشته باشد.

افشارچی با اشاره به اینکه باید این سوی مرز یک موکب مجهز و گسترده داشته با تمامی امکانات برای زائرین  اربعین داشته باشیم افزود : از شورای شهر زنجان نیز درخواست میشود به این موضوع به صورت متفاوت نگاه کند  تا بتوان در موکب ها بهترین خدمات و سرویس را به زائران ارائه کرد.

وی  با اشاره به اینکه موضوع حمل و نقل مسئله‌ مهمی است اظهار کرد: باید در خصوص رفت آمد ها و اتوبوس ها از الان تمهیدات لازم صورت بگیرد.

استاندار زنجان در ادامه در خطاب به فرمانداران شهرستان ها گفت : فرمانداری ها نیز باید در خصوص اسکان موقت زائرین توجه داشته باشند بخصوص شهرستان هایی که  در مسیر پیاده روی  هستند  امکان اسکان موقت را برای زائران فراهم کنند .

افشارچی با بیان اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت عبادی سیاسی است، تاکید کرد: چون  امام حسین(ع) همه چیز ما شیعیان است پیاده روی اربعین حرکت  عبادی است و از نظر افزایش معنویت اجتماعی تاثیر بسیاری دارد و اربعین از نظر سیاسی هم  نماد اقتدار نظام است و  باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha