آغاز عملیات احداث بوستان شهید هاشمی نژاد زنجان

رئیس شورای شهر زنجان از آغاز عملیات احداث بوستان هاشمی نژاد زنجان، خبر داد و گفت: این بوستان در مساحت ۶.۸ هکتاری توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به مدت یک سال احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان،  منصور مرادلو  ظهر روز دوشنبه با اشاره به حضور قرارگاه سازندگی‌خاتم الانبیا (ص) در ساخت پروژه بوستان هاشمی نژاد زنجان اظهار داشت: این قرارگاه با حضور در ساخت پروژه‌های مختلف در استان‌های دیگر کارهای بزرگی انجام داده و قراردادهای چند هزار میلیاردی بسته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته عواملی باعث شدند که از ظرفیت این قرارگاه در پروژه های استان استفاده نشود، بیان کرد: با پیگیری اعضاء شورای پنجم و ششم تفاهم‌نامه‌ای با این قرارگاه در زمینه ساخت بوستان هاشمی نژاد زنجان صورت گرفت.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه زمین احداث پارک هاشمی‌نژاد  که در منطقه بیسیم قرار دارد و مشکلاتی برای اهالی منطقه به وجود آورده بود  افزود:  پس از پیگیری‌های متعدد، بنیاد مستضعفان ۶.۸ هکتار از این زمین را در  اختیار شهرداری زنجان برای ایجاد فضای سبز  و مجموعه فرهنگی تفریحی  برای اهالی آن منطقه قرار داد.

مرادلو با اشاره به اینکه باغ هاشمی‌نژاد در مدت یک سال احداث می‌شود افزود: مبلغ قرارداد ۱۳۴ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد به‌صورت نقدی و ۷۰ درصد نیز به‌صورت مزایده به پیمانکار واگذار می‌شود.

وی  با بیان اینکه پیمانکار به محض ابلاغ قرارداد، آمادگی اجرا را دارد افزود : مدت اجرای این قرارداد یک ساله بوده و صفر تا ۱۰۰ ساخت پروژه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اینکه بوستان هاشمی‌نژاد با محوریت خانواده و با رویکرد اشتغالزایی و تامین فضای سبز و نیازمندی‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه خواهد بود تصریح کرد: این بوستان یک مجموعه کامل از فضای فرهنگی، اجتماعی و تفریحی خواهد بود که در این بوستان سالن آمفی‌تئاتر، مسیر دوچرخه‌سواری، فرهنگسرا، پیاده‌راه، آسفالت رنگی، مغازه‌هایی با کاربری فرهنگی، زمین بازی، شهربازی کودکان، آلاچیق‌های خانوادگی، فضاهای اجتماعی لحاظ شده است. 

مرادلو اظهار داشت: علاوه بر این پروژه، در صدد هستیم تا از توان قرارگاه خاتم الانبیا (ص)در اجرای پروژه‌های دیگری از جمله اصلاح مسیر آرامستان و اصلاح مسیر کمربندی خیام استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آسفالت ریزی سطح شهر اشاره کرد و گفت: مردم شهر زنجان سالیان، سال در مورد آسفالت سطح شهر انتظاراتی از مسئولان شهری داشتند که باید انجام می‌شد و در سال‌های قبل این حرکت دچار افت شده بود و وضعیت شهر مطلوب نبود.

رئیس شورای شهر زنجان اظهار  داشت : حرکتی که در اوایل سال ۱۴۰۱ با هماهنگی شهرداری و شورای شهر در خصوص آسفالت ریزی شهر شروع شد، نشان داد که  مسئولان با جدیت برای ارائه وضعیت مطلوبی  در سطح شهر پای کارهستند.

مرادلو با بیان اینکه  نسبت به سال گذشته بیش از ۵ برابر اعتبارات افزایش یافته است  خاطرنشان کرد :عملیات آسفالت‌ریزی تا آبان ماه ادامه خواهد داشت که ابتدا اولویت با معابر اصلی و سپس معابر فرعی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ قرار داد با پیمانکار ۸۰ میلیارد تومان بسته شده است افزود : کار آسفالت‌ریزی توام با کار کارشناسی در حال انجام است و در برخی نقاط شهر که دارای ترک‌های عرضی هستند از ورق‌های فلزی استفاده شده است.

این مسئول با اشاره به آسفالت معابر فرعی شهر گفت : بیان کرد: طی رایزنی های صورت گرفته  با پیمانکاران خرد استفاده شده و قراردادها  بسته  شده  است و کارها به زودی شروع خواهد شد.

مرادلو با اشاره  به تشکیل سه قرارگاه‌ در شهرداری زنجان بیان کرد : قرارگاه عمرانی، قرارگاه خدماتی که حل مشکلات سطح شهر از جمله مشکلات سد معبر، و قرارگاه فرهنگی که باید در مباحث فرهنگی شهر فعال‌تر کار کند از جمله این قرارگاه ها هستند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهمرادی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    واقعا از شهردار محترم بابت احداث بوستان هاشمی نژاد تقدیر وتشکر می نماییم.