نگاه ها به هیئت ورزش بیماران خاص باید به صورت حمایتی باشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت : با توجه به  رسالت موجود باید نگاه ما به این هیئت های ورزش بیماران خاص متفاوت تر از بقیه هیئت ها باشد و نگاه ها باید به صورت حمایتی باشد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، جواد بازرگان ظهر روز دوشنبه  در جلسه هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان در محل دفتر مدیریت این هیئت ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این هیئت اظهار کرد: با توجه به نیاز این هیئت ها و رسالتی که ما داریم  باید نگاه ما به این هیئت های ورزش بیماران خاص متفاوت تر از بقیه هیئت ها باشد و نگاه ها باید به صورت حمایتی باشد. 

وی اظهار داشت: ما آمادگی لازم را داریم تا بسترهای لازم را برای فعالیت ورزشکاران این هیئت در اختیار قرار دهیم تا دغدغه و نگرانی برای فعالیت ها نداشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره  میزبانی اردوی تیم ملی بدمینتون، توسط هیئت ورش بیماران خاص و پیوند اعضا استان  گفت: مااز کوچکترین زمینه در خصوص میزبانی  استقبال می‌کنیم چرا که فرصت بسیار خوبی برای اقتصاد و ورزش استان است .

بازرگان با بیان اینکه پیش از این در خصوص اعتبارات نزدیک به ۳ میلیارد تومان اعتبار فصل ۵ دریافت میکردیم افزود: امروزه اعتبارات بسیار محدود است و باید مدیریت خوبی صورت گیرد تا بتوان گوشه ای از مشکلات این هیئت را برطرف کرد .

نگاه ها به هیئت ورزش بیماران خاص باید به صورت حمایتی باشد

وی با اشاره به زمین مشکلات ساخت زمین  هیئت  ورزش بیماران خاص بیان کرد: با توجه اینکه محدودیت هایی که دولت  از حیث محدودیت اعتبارات دارد و طی ابلاغیه های صورت گرفته به هیج عنوان حق شروع پروژه های جدید را نداریم باید تمرکز بر خیرین ورزشکار صورت گیرد تا بتوانیم با  ظرفیت های ثابت این استان فضا  برای ورزشکاران فراهم شود . 

۷۰ درصد مردم ایران کم تحرک هستند

در ادامه غفار امانی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان  با بیان اینکه  قشر بیماران خاص نیازمند ۱۰۰ درصدی به ورزش دارند اظهار کرد: سالانه  هزینه های میلیاردی برای درمان این بیماران  هزینه می‌شود که اگر برنامه ریزی ها به درستی صورت گیرد و این هزینه به سمت پیشگیری برود قطعا بازخورد خوبی دارد .

وی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی ها در این هیئت هد باید به صورت جدی صورت گیرد افزود: باید جامعه اطلاع داشته باشند  که چنین هیئت هایی پای کار هستند  که با ورود بیماران خاص به این هیئت های ورزشی سلامتی تضمین می‌شود.

معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه یکی از  بزرگترین معضلات بحث درمان بیمارهای غیر واگیر است بیان کرد: باید در این حوزه  تحرک جامعه را افزایش داد تا شاهد کاهش بیماری شویم .

امانی با ابراز تأسف از آمارهای کم تحرکی در طی یک ماه گذشته گفت :  کم تحرکی یوی از عوامل بیماری ها است که در سال ۱۴۰۰ قریب به ۷۰ درصد مردم ایران کم تحرک هستند که احتمال می‌رود درصد بیماران خاص و بیماران دیابتی به دلیل کم تحرکی بالاتر نیز برود .

وی تصریح کرد: این معضل یک سونامی است و باید همه باهم دست در دست هم  به صورت ویژه اطلاع رسانی  و آگاه سازی به سمت ورزش شود تا تهدیدی از سوی بیماری های غیر واگیر قرار نگیرند.

۱۷ نفر ورزشکار زنجانی  هیئت ورزش بیماران خاص عضو تیم ملی هستند 

در ادامه این جلسه  نیز  محمدرضا طهماسبی رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان با بیان اینکه این هیئت در ۶ گروه بیماران خاص فعالیت دارد افزود: این گروه بیماران در ۱۶ رشته ورزشی به تناسب بیماری تقسیم بندی شده و  بصورت رایگان فعالیت ورزشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه  ورزشکاران هیئت هرساله در مسابقات ورزشی رتبه اول تا سوم را کسب می‌کنند افزود:  ما در تلاش هستیم از این طریق استعداد یابی نیز صورت گیرد و قطعا ورزشکاران این هیئت ثابت کردند  و ۱۷ نفر از ورزشکاران عضو تیم ملی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha