نیک بین: کمبود داروی استراتژیک در داروخانه ها حاصل ضعف نظارتی است

نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به اینکه داروهای استراتژیک و سهم داروخانه ها از آنها در اختیار دولت است، گفت: چرا این داروها در بازار آزاد زیاد هستند، اما در داروخانه ها وجود ندارند، کمبود داروی استراتژیک در داروخانه ها حاصل ضعف نظارتی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، جواد نیک بین در نشست علنی امروز (سه شنبه، 31 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: وزارت بهداشت بیش از 4 سال است که کارانه پزشکان را پرداخت نکرده است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزیر بهداشت زحمات زیادی کشیده، اما کارهای زیادی نیز در حوزه بیمه روی زمین مانده است، ادامه داد: بیمه ها در زمانی که به آنها نیاز داریم، نیستند، اگر یک روز، یک هفته و یک ماه داروها در حوزه حمایتی دیرتر وارد شوند، به نفع بیمه‌ بوده و ظلمی فاحش نسبت به مردم محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر شرکت ها رانندگان تاکسی و مردم یک روز حق بیمه خود را به تامین اجتماعی دیرتر پرداخت کنند، دچار مشکل می شوند، عنوان کرد: داروخانه دار زمان تحویل نسخه گاهاً به دلیل خط خوردگی 90 درصد مبلغ خود را دریافت نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تدبیری در زمینه انتقال یارانه دارو از دارو به بیمه داشته باشید تا ظلم فاحشی رخ ندهد و داروها گرانتر به دست مردم نرسد، افزود: در حال حاضر 70 درصد هزینه بیمه را شرکت ها پرداخت می کنند، با افزایش قیمت داروها، مردم زیان می بینند.

نیک بین با تاکید بر اینکه داروهای استراتژیک و سهم داروخانه ها از آنها در اختیار دولت است، چرا این داروها در بازار آزاد زیاد هستند، اما در داروخانه ها وجود ندارند، عنوان کرد: کمبود داروی استراتژیک در داروخانه ها حاصل ضعف نظارتی است./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha