خروج گندم از استان زنجان در فصل خرید ممنوع شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت : با توجه به وضعیت بارش باران و دیمی بودن کشت گندم در استان و برنامه ریزی جهت تامین آرد و نان شهروندان زنجانی، خروج گندم از استان ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، ولی اله زمانی با تاکید بر اینکه ۳۷ مرکز ملکی و خصوصی خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: نگهداری و انبار کردن گندم، بدون اخذ مجوزهای لازم به عنوان احتکار محسوب شده و در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی بیان کرد: کشاورزان در زمان انتقال گندم به مراکز برای جلوگیری از هدر رفت ذخیره گندم، نسبت درزبندی و چادرکشی کامیون اقدام کنند و همچنین از تمیز بودن کف کامیون در زمان بارگیری گندم اطمینان حاصل نمایند .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان اظهارداشت: ویژگی‌های گندم قابل خریداری و حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیر مفید و سن‌زدگی، تعیین شده و همچنین روش نمونه‌برداری از محموله‌های تحویلی گندمکاران در ابتدای ورود به مراکز خرید، مشخص شده است.

زمانی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان میباست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

شایان ذکر است خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان زنجانی از ۲۸  خرداد ماه سال جاری آغاز و با توجه به روند برداشت گندم با به کارگیری مراکز خرید متعدد، تا تحویل آخرین محموله گندم از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha