"سامانه‌سرا"ها در سنندج راه‌اندازی می‌شود

فرماندار سنندج گفت: بنا داریم با همکاری شهرداری، "سامانه‌سراها" را در این شهر فعال و راه اندازی کنیم تا معتادان بعد از ترک اعتیاد، مدتی را آنجا سپری کنند و سپس به اجتماع بازگردند

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، حسن عسگری  در جریان بازدید از مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی زندگی دوباره سنندج، گرمخانه شماره ۲ و مرکز اقامتی بهبودی میان مدت وابستگی به مواد مخدر ناجی (ویژه بانوان) داشت: این سامانه سراها برای معتادانی که از کمپ ها ترخیص می شوند و سرپناهی ندارند، فعال می شود تا بهبودیافتگان مدتی را آنجا نگهداری و در این فاصله برای بازگشت به جامعه آماده شوند.

وی اضافه کرد: اداره کل فنی و حرفه ای هم قول همکاری داده تا به بهبود یافتگانی که در “سامانه سراها” نگهداری می شوند، حرفه آموزش دهد و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

سرپرست فرمانداری سنندج وضعیت کمپ ها را تقریبا قابل قبول دانست و یادآور شد: البته تعداد کمپ های نگهداری و ترک اعتیاد در سنندج کم است و انتظار داریم بخش خصوصی در زمینه احداث و افزایش کمپ ها اقدام کند.

عسگری بر حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد کمپ های جدید در زمینه صدور مجوز تاکید کرد و ادامه داد: در آینده نزدیک تمام معتادان متجاهر به صورت کامل در سطح شهر سنندج جمع آوری می شوند و این مهم نیازمند مردم و خانواده ها است تا وضعیت شهر سر و سامان یابد.

شهردار سنندج نیز از حمایت این نهاد از بخش خصوصی و سمن ها برای ساماندهی معتادان متجاهر و اقشار آسیب پذیر جامعه خبر داد و اظهار داشت: آمادگی داریم ساختمان هایی در سطح شهر را برای ساماندهی معتادان و متکدیان و افراد بی سرپناه، تجهیز کنیم.

سید انور رشیدی اضافه کرد: حجم کار بالا است و بخش خصوصی باید وارد این حوزه شود و ما نیز آماده هستیم از این بخش برای ایجاد سامانه سرا در گوشه و کنار شهر، حمایت کنیم.

۱۶ کمپ نگهداری معتادان در کردستان فعال هستند که ۱۵ مورد آن مربوط به مردان و یک مورد بانوان است.

در حال حاضر در این کمپ ها ۳۴۸ معتاد متجاهر نگهداری می شوند که ۲۰۰ نفر آنان مربوط به سه کمپ فعال در سنندج است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha