پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر گامی به سوی صیانت از جمعیت

با برنامه ریزی واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون، کمیته درون بخشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر با حضور رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، در این نشست رییس شبکه با اشاره به ضرورت حفظ صیانت از جمعیت به ویژه حفظ جمعیت جوان به عنوان نیروی مولد کشور، گفت: امروزه دشمن با هدف قرار دادن جوانان و رواج اعتیاد در بین آنان، قصد فروپاشی بنیان خانواده ها دارد.
دکتر "بندر برامکی" با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد، افزود: آگاهی بخشی به خانواده ها و جوانان در زمینه مضرات مواد مخدر نیاز جامعه امروز است و این آموزش ها باید به طور مستمر ادامه یابد.
در ادامه کارشناس مسوول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهید پیرویان با اشاره به سه حوزه فعالیت کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت شامل اعتیاد، مراقبت اجتماعی و اختلالات روان، گفت: هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از یکم تا هشتم تیر، فرصت مناسبی است تا ضمن آگاهی بخشی، غربالگری و انجام مشاوره های روان، افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد شناسایی و مراقبت شوند.
"مرضیه یزدانی" از کارشناسان سلامت روان خواست ضمن برنامه ریزی در راستای ارتقای شاخص های سلامت روان، با توجه به نیازهای جامعه، آموزش های مداوم پیشگیری از اعتیاد را به خانواده ها و جوانان ارایه دهند.
این کارشناس سلامت روان از مهمترین برنامه های هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به برگزاری میز خدمت در مصلای نمازجمعه، برگزاری کارگاه های آموزش پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال و استفاده از ظرفیت سفیران و داوطلبان سلامت برای آگاهی بخشی به خانواده ها اشاره کرد.
این نشست با حضور جمعی از کارشناسان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان و کارشناسان سلامت روان مراکز خدمات جامع سلامت برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha