پزشکان علاوه بر جسم مسئول سلامت معنوی و روان مردم نیز هستند

رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: معتقدیم ما پزشکان صرفا مسئول سلامت جسم مردم نیستیم بلکه در قبال روان و از همه مهمتر سلامت معنوی مردم هم مسئولیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر علیرضا مرندی در نشست هم‌اندیشی علمی سلامت معنوی در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی، اظهار داشت: سلامت معنوی در عین حال که بسیار مهم است، فوق العاده و به طور خطرناکی شکننده و انحراف پذیر است. 
وی افزود: سازمان جهانی بهداشت در این زمینه تاکید کرده بود که هر کشوری بر اساس وضعیت فرهنگی و اعتقادی خود این مقوله را دنبال کند. مقام معظم رهبری نیز گفته‌اند به دنبال غربی‌ها نروید چرا که آنها فقط به دنیا می‌پردازند. هنوز هم در مقوله سلامت معنوی راه‌های زیادی باقی مانده که باید بپیماییم. 
رییس فرهنگستان علوم پزشکی خاطرنشان کرد: درست است در سلامت معنوی روحانیت حرف اول را باید بزند اما مسئولیت آن با ما است. 
دکتر مرندی با بیان اینکه ابهاماتی در سلامت معنوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما پزشکان مسئول  پیشگیری و ارتقای سلامت هستیم اما باید سلامت را در همه ابعاد دنبال کنیم. 
وی در همین رابطه بر ضرورت تحول در دانشگاه‌ها بر اساس ارزش‌های اسلامی، آگاه سازی مردم از حقوق و وظایف اجتماعی خود، استفاده از ظرفیت های محیط‌های ارائه سلامت برای رشد معنویت و اخلاق اسلامی تاکید کرد. 
 گفتنی است،  نشست هم‌اندیشی علمی سلامت معنوی صبح امروز (پنجشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۱) در مرکز همایشه‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و به موضوعاتی همچون اهمیت سلامت معنوی و تعمیق معنویت در دانشگاه، تعریف و مولفه‌ها، مبانی و شاخص‌های سلامت معنوی اسلامی، استفاده‌ از ظرفیت‌های محیط‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی در سلامت معنوی و چگونگی نهادینه سازی سلامت معنوی اسلامی در کشور پرداخته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha