آغاز رزمایش بزرگ مدیریت مصرف آب و برق در زنجان

رزمایش بزرگ مدیریت مصرف آب و برق استان زنجان همزمان با سراسر کشور، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،  آیین این رزمایش در محل تیپ انصارالمهدی (عج) با حضور فرماندهی تیپ انصارالمهدی(عج)، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران صنعت آب و برق استان زنجان همزمان با سراسر کشور، با حضور وبیناری سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مهندس محرابیان، وزیر نیرو آغاز شد.

در ابتدای مراسم سردار جهانبخش کرمی فرمانده تیپ انصارالمهدی(ع)استان زنجان اظهارکرد:این رزمایش در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر صرفه‌جویی به‌ عنوان یک ‌سیاست اساسی در برنامه‌های کلان کشور اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که منابع طبیعی امانتی از سوی خداوند است و باید در حفظ و نگهداری از آن کوشا بود افزود :مدیریت مصرف باید در همه زمینه‌ها سرلوحه ملت بزرگ و مسلمان ایران باشد چرا که صرفه‌جویی در آیات و روایات مختلفی بر مسلمان تاکید شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان ضمن تجلیل از زحمات تلاشگران صنعت آب و برق استان زنجان در تامین و توزیع این نعمت‌ به شهروندان و هموطنان افزود: برخورداری حداکثری هم‌وطنان مان از این نعمت‌ها از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید در حفظ آن کوشا بود.

سردار کرمی با اشاره به اینکه آب و انرژی با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی در دسترس همگان و با زحمات فروانی به دست می‌آید افزود: نیروهای سپاه و بسیج همچون گذشته در کنار زحمت‌کشان نظام هستند و امروز نیز در سنگر کنترل مصرف آب و برق و پیشگیری از هدررفت آن در کنار زحمتکشان صنعت آب و برق استان است.

آغاز رزمایش بزرگ مدیریت مصرف آب و برق ،همزمان با سراسر کشور در استان زنجان

در ادامه مراسم  پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی پیرامون مصرف انرژی در کشور گفت: استفاده درست از منابع نخستین گام در رسیدن به هر پیشرفتی است و هیچ جهشی در راستای توسعه اجتماعی و اقتصادی بدون فرهنگ استفاده درست امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل هیات وزیران کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی موظف به کاهش 30درصدی مصرف برق در ساعات اداری نسبت به سال پیش و کاهش 60درصدی مصرف در ساعات غیر اداری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان هدف از برگزاری این رزمایش را پایش روزانه میزان مصرف و رعایت روش‌های صرفه‌جویی در ادارات، دستگاه‌های دولتی و نهادهای غیردولتی عنوان کرد و افزود: با راه‌کارهای ساده‌ای می‌توان میزان مصرف انرژی را کاهش داد و کارشناسان توزیع برق در سطح استان با حضور در این محل‌ها ضمن پایش وضعیت مصرف انرژی راهکارهای کاهش مصرف را نیز ارائه خواهند کرد که امید است با همکاری مدیران این دستگاه‌ها بتوانیم از هدر رفتن انرژی پیشگیری کنیم.

جوادی با تجلیل از همکاری دستگاه‎ های اجرایی استان در کاهش مصرف انرژی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی با مجموعه توزیع برق استان در کاهش مصرف داشته‌اند و امید است امسال نیز بیش از پیش ما را در تامین برق پایدار یاری کنند.

پیام جوادی با استقبال از راه‌اندازی نیروگاه‌های خودتامین در دستگاه‌های دولتی  اظهارداشت: براساس مصوبات دستگاه‌های دولتی ملزم به تامین بخشی از برق مصرفی خود از طریق نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر مانند پنل‌های خورشیدی هستند و کارشناسان ما نیز در راه‌اندازی این نیروگاه‌ها در کنار این عزیزان خواهند بود و تجربیات خود را در اختیار این دستگاه‌ها خواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،رزمایش بزرگ مدیریت مصرف از اول تیرماه آغاز و تا 15 شهریور در سطح استان زنجان اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha