ارائه خدمت به ایثارگران باید عادلانه و بدون هرگونه تبعیض باشد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه دوم تیرماه در نشست جمع‌بندی اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مشهد مقدس بر ارائه خدمات عادلانه و بدون تبعیض به ایثارگران در سراسر کشور تأکید کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با گرامیداشت یاد شهیدان، گفت: وقتی از طرح برنامه‌های تحول سخن می‌گوییم به این معنی نیست که مواردی می‌خواهد خلق شود که در تجربه دانش بشری و حتی خود سازمان نیست، ممکن است اقدامات خوبی نیز در گذشته انجام شده باشد که باید احیا شود.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از معدود سازمان‌های چندوجهی کشور است، گفت: وابستگی و تعامل بنیاد با نهادها و سازمان‌های اصلی کشور نشان‌دهنده اهمیت موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران است و مسائلی که ممکن است در سازمان‌های دیگر قابل تحمل باشد در این حوزه قابل گذشت و تحمل نیست که نمونه‌های آن را مشاهده می‌کنیم که مردم و افکار عمومی در این موارد به چه میزان حساس هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید بر اساس اهداف و برنامه مشخص حرکت و اقدام کرد، اظهار داشت: اصلاح رویکرد که در نهایت به اصلاح کارکرد منجر می‌شود از برنامه‌های اصلی است و در حوزه اصلاح رویکرد هر اقدامی که انجام می‌شود باید بر اساس منطق و قانون باشد ضمن اینکه توزیع خدمات به صورت عادلانه مبتنی بر نیاز باید مدنظر باشد.
قاضی‌زاده هاشمی در مورد مبانی تغییر رویکردها در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه در حوزه رویکردها اسناد بالادستی زیاد و روشنی وجود دارد که فرامین امام خمینی (ره) در تشکیل بنیاد شهید، ستاد شاهد و سایر بخش‌های بنیاد و همچنین بیانات و منویات مقام معظم رهبری در کل و جزء و سیاست‌های ابلاغی در حوزه ایثار، جهاد و شهادت از آن جمله است.
وی افزود: تمامی تعاملات باید بر اساس گفت‌وگو، منطق و مبتنی بر اصول باشد و با شفافیت همراه باشد. پنهان‌کاری برای مجموعه‌ای است که دچار اشکال باشد و اقدامات باید با انعطاف لازم و شفاف ولی با توجه به اصول ارائه شود. مدیران بنیاد باید توجه کنند مسئولیت بیشتری دارند زیرا بنیاد یک نهاد انقلابی است و وابستگی به مقام معظم رهبری مستقیم‌تر است و حامی بهترین و عزیزترین افراد جامعه و مروج فرهنگی هستیم که امام حسین (ع) آن را نشر دادند تا به ما رسیده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد کادرسازی است، گفت: باید کاری کنیم که جامعه ایثار و شهادت رشد یافته و مسئولیت‌های جامعه را به عهده بگیرد و معنی این موضوع دادن مدرک و جایگاه نیست و هوش، شخصیت، توانایی، سعه صدر و حس ایثار در این جامعه باید تقویت شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به تفویض بسیاری از اختیارات به مدیران استانی بنیاد، گفت: مدیران کل بنیاد استان‌ها در حوزه اختیارات خود به اجازه کسی نیاز ندارند و منابع مالی که در اختیار بنیاد قرار می‌گیرد عادلانه و بر اساس سرانه باید توزیع شود و کسی که به مدیران دسترسی دارد از حق بیشتری برخوردار نیست و تبعیض در توزیع امکانات به هیچ عنوان پذیرفته نیست.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه خدمات رسانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: باید نیاز حقیقی ایثارگران پاسخ گفته شود و مدیران بنیاد در استان‌ها تمام امکانات استان را برای رفع این نیاز بسیج کنند. مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در همه بخش‌ها باید مددکار بوده و خود را مسئول بدانند.
گفتنی است، در اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگرانپنل‌های تخصصی با محوریت موضوعات تعاون و امور اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی؛ بهداشت و درمان، توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی، حقوقی، روابط عمومی، بسیج، میز خدمت و تعامل با جامعه هدف و بازرسی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha