کد خبر: 182558
۴ تیر ۱۴۰۱، ۷:۵۰

۷۷ هزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب در استان کردستان فعالیت می کنند

اصناف و بازاریان از دیدگاه اسلام نقش ویژه‌ای دارند
۷۷ هزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب در استان کردستان فعالیت می کنند

فرماندار سنندج گفت: اصناف و بازاریان از دیدگاه اسلام جایگاه ویژه‌ای دارند و از دیدگاه اسلام محل کسب و کارهای حلال مکان مقدسی است و بزرگان دین و عرفا اکثر از قشر بازاری و کاسب کار بوده‌اند و دلیل آن هم این است که دنبال روزی حلال بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کردستان، فرماندار سنندج تصریح کرد: کسانی می‌توانند رشد کنند که با لقمه حلال بزرگ شده باشند و بازار جایی است که همواره تلاش کرده‌اند لقمه حلال کسب کنند و جدای از خود، به دیگران و جامعه هم نفع برسانند.

عسکری افزود: اصناف برای تامین نیازهای جامعه تلاش می‌کنند و نبود آنها خلاء بزرگ و مشکلات عدیده‌ای را بوجود می‌آورد.

انقلاب اسلامی نیز به تبع از دین اسلام نگاه ویژه‌ای به بازار و اصناف دارد و در پیروزی انقلاب نقش موثری ایفا کردند و بعد از انقلاب نیز از نظام پشتیبانی کردند و در بزنگاه ها از نظام و کشور دفاع کرده‌اند.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس می‌بینیم که بازار و اصناق در تامین مایحتاج جبهه‌ها نقش‌آفرینی کردند ضمن اینکه خودشان هم در جبهه‌ها حضور یافتند و ۱۱ هزار شهید اصناف بیانگر این حقیقت است.

به گفته فرماندار شهرستان سنندج، حرکت مقتدرانه ایران در جهان و تبدیل آن به جزیره‌ای باثبات و دارای امنیت در منطقه ابه برکت خون شهدای دوران دفاع مقدس از جمله شهدای اصناف و بازار است.

عسکری تصریح کرد: اصناف همچنین در دوران‌های مختلف و از جمله ایام کرونا هم از کمک به مردم غافل نشدند چرا که جان مردم برای آنها اهمیت دارد و بخاطر حفظ جان مردم بازار را تعطیل می‌کردند و معیشت خود را به خطر می‌انداختند.

وی اذعان داشت: پیشرفت و پویایی اقتصاد نیز در گرو مشارکت بازار و اصناف است و اگر اقتصاد هم پویا نباشد اهداف بازار نیز محقق نخواهد شد لذا اصناف پتانسیل بزرگی در اقتصاد هستند

فرماندار سنندج عنوان کرد: در دولت آقای رئیسی که برنامه‌ای برای جهش اقتصادی دارند، بازار و اصناف یکی از اقشارموثر است اگر چه در گذشته و تاکنون هم اصناف همراه و پشتیبان دولت‌ها بوده‌اند.

فرهاد عزت‌پور رئیس اتاق اصناف سنندج با یادآوری نقش اصناف در تامین نیازهای معیشتی مردم، حمایت اصناف و بازاریان سنندج از مردم را قابل تقدیر خواند.

وی افزود: بازار سنندج جدای از موثر بودن در اقتصاد جامعه، وجهه فرهنگی آن نیز در جامعه پررنگ است به نحوی که با مشارکت در جشن‌های کگلریزان بانی آزادسازی زندانیان زیادی شده‌اند.

طاها رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه به فعالیت ۷۷ هزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب در استان اشاره کرد و گفت: نقش این قشر در تامین نیازهای جامعه و اشتغالزایی ویژه است.

وی همچنین از برگزاری انتخابات اتحادیه‌های اصناف در سال جاری خبر داد و گفت: امسال انتخابات معوق اتحادیه قبل از برگزاری انتخابات اتاق اصناف ایران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha