آب ،انرژی و کشاورزی از مصادیق مهم بهره وری است

استاندار زنجان گفت: آب ،انرژی و کشاورزی از مصادیق بارز مهم در حوزه بهره وری است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محسن افشارچی شامگاه سه شنبه در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان زنجان با بیان اینکه ۲ کار  اساسی و مهمی که پارک فاوا  علاوه بر کارهای دیگر در خصوص آن متمرکز شده است اظهار کرد:  افزایش هوشمندی گلخانه ها یکی از کارهای مهم  است که در حال حاضر یک گلخانه بزرگ صنعتی  ۴۰ هکتاری در دست احداث است که تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: یکی از کار های مهم دیگر پارک فاوا تأسیس شرکت گلخانه ای نیک پی و تولید محتوا است که  این دو موضوع به صورت خاص پیگیری می‌شود تا در چند مدت آینده  شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه  باشیم .

استاندار زنجان با بیان اینکه مسئله کشاورزی بسیار  مهم و اساسی است افزود : یکی از مصادیق بارز بهره وری کشاورزی است که در واقع  آب ، انرژی و کشاورزی از مصادیق مهم در خصوص بهره وری است .

افشارچی با اشاره به اینکه  برای رشد  بهره وری ۳.۵ درصد در نظر گرفته شده است افزود : در این موضوع حساس هستیم به عنوان نمونه کشاورزی با حداقل منابع و حداکثر آورده را داشته باشد و ارزش افزوده ایجاد کند چرا که نمی‌توان با توسعه کشت تولید ناخالص داخلی  را افرایش داد بنابراین  یاید این موضوع جدی گرفته شود .

وی با اشاره به اینکه امسال به صورت خاص در حوزه دانش بنیان ورود شده است بیان کرد : امروزه ورود به تولیدات دانش بنیان دیگر حالت فانتزی ندارد و مهم و ارزشمند از لحاظ تولید ناخالص داخلی و ارزش گذاری نیروی انسانی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم نیروی انسانی است که به راحتی گرفته می‌شود و  حتی متأسفانه متوسط به پایین را نیز جذب می‌کنند تاکید کرد: یکی از ابزارهای ارزش گذاشتن به نیروی انسانی متخصص این است که احساس مفید بودن کند که اشتغال در آن حوزه خروجی مناسب، ارزش افزوده تولید ثروت را به دنبال دارد .

افشارچی با بیان اینکه امروزه در نظام یکی از واجبات  در ارتباط با زیست بوم اقتصاد دانش بنیان است که مسئله بسیار مهمی است افزود : در استان با عدد و رقم کار میکنم ووقتی ارضا میشویم که سهم دانش بنیان ما از اقتصاد یک عدد قابل توجه باشد  و نیاز است که بصورت عدد و رقم و  کمی خودمان را بسنجیم  .

وی با بیان اینکه بنا بر دلایلی ما در استان آن چیزی که باید بوده در این حوزه نبوده ایم بیان کرد : بیشترین دلیل آن ساختاری است تا اشخاص و...که امروزه ساختار شکل دیگری یافته و دارای پتانسیل نیروی دانشی خوبی در این زمینه هستیم .

این مسئول با بیان اینکه تا چند مدت پیش  سبد صنایع  استان متنوع نبوده ولی امروزه چند سالی در این موضوع صنایع استان متنوع است اظهار کرد: گزارش‌های صورت گرفته بیشتر به صورت زیر ساختی بود که در تلاش هستیم در تمامی حوزه ها زیرساخت ها را آماده کنیم .

افشارچی با بیان اینکه ما نباید منتظر بمانیم که به  سمت ما بیایند بلکه ما باید خودمان به سراغ آن صنف برویم افزود: باید نیاز های صنعت آورده شود تا  ابزاری برای کسب ایده باشد .

وی با بیان اینکه  ما تمام تلاش را می‌کنیم تا زیرساخت حمایت را فراهم کنیم ادامه داد : باید در کنار حمایت هدایت نیز صورت گیرد و اولین هدایت  مجوعه توانمند ایده دار به زیست بوم هدایت شوند تا یک کار فرهنگی صورت بگیرد و جوان بتواند خودش مولد ثروت باشد

استاندار زنجان بیان کرد : باتوجه به اینکه زیرساخت  حمایت تجربه شده است و برای مسئولین استان شکل دادن حمایت سخت و مشکل نباشد ولی باید ایجاد فرهنگ  و انتقال دانش در حوزه تولید ثروت و..مهمترین کاری است که باید در استان جدی گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha