اقامه نماز در اصلاح امور جامعه و مبارزه با فساد نقش موثری دارد

جلسه شورای اقامه نماز سازمان تامین اجتماعی کشور با هدف اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه کارکنان و کادر درمان و ابلاغ احکام اعضای شورای اقامه نماز آن مجموعه برگزار شد.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، جلسه شورای مرکزی اقامه نماز سازمان تامین اجتماعی با حضور سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، معاونین و مدیران کل درمان و حضور وبیناری مدیران کل بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در استان ها، در روز سه شنبه، هفتم تیرماه برگزار شد.

سید احمد زرهانی در این جلسه ضمن قدردانی از مدیرعامل سازمان و همکاران به خاطر اولویت دادن به اقامه نماز، با اشاره نقش موثر اقامه نماز در اصلاح امور جامعه و مبارزه با فساد بر ضرورت استعانت از نماز برای عبور از سختی ها و ضرورت حضور مدیران ارشد در صفوف نماز تاکید کرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: بهداشت و زیبایی معنوی نمازخانه و مساجد سازمان در حضور حداکثری کارکنان و مراجعین تاثیر بسزایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نکاتی پیرامون نقش نماز در تمدن نوین اسلامی و جامعه سازی گفت: توجه به آموزش معارف نماز به کارکنان و خانواده‌های آنان و اجرای برنامه‌های انگیزشی مثل مسابقات و جشنواره‌ها ضرورت دارد.

زرهانی در بخش پایانی سخنان خود با تجلیل از مقام شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در باره نماز، با تمرکز بر اهمیت ارزشیابی دستگاههای اجرایی گفت: توجه و اهمیت اقامه نماز در محیطهای کارگری، شرکت ها و کارخانه های تحت پوشش شستا و بانک رفاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ستاد اقامه نماز آمادگی دارد در خصوص اجرای برنامه ها و دوره های آموزشی، کتاب و مربی نماز را در اختیار سازمان قرار دهد.

اقامه نماز در اصلاح امور جامعه و مبارزه با فساد نقش موثری دارد

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه جلسه ضمن تبیین راهبردهای کلان سازمان تامین اجتماعی به عنوان دستگاه خدمت محور، گفت: مدیران سازمان در اولویت اول خادم نماز و سپس خادم مردم هستند و هدف سازمان تامین اجتماعی، تحقق عدالت اجتماعی است و این یکی از اصول حکمرانی دینی و اسلامی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به راهبرهای مختلف سازمان، گفت: یکی از راهبردهای سازمان صیانت از اموال و دارایی هایی سازمان است و بالاترین دارایی سازمان منابع انسانی است و موثرترین اقدام در حفظ صیانت از منابع انسانی نماز است.

وی در ادامه بر توسعه اقامه نماز جماعت از ۵۲۴ واحد در کشور تاکید کرد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه توصیه های اداری، بر برگزاری مستمر و منظم نمازهای جماعت در کلیه واحدها تاکید کرد و گفت: هر الزامی برای این امر لازم است باید فراهم کنیم.

وی افزود: تعلیم و ترویج فرهنگ اقامه نماز در بُعدهای مختلفی از جمله ذکر و یادآوری مستمر و مکرر نماز، استفاده از تولیدات و مکتوبات ستاد اقامه نماز، استفاده از قالب ها و روش های موثر و متناسب با جامعه مخاطب سازمان قابل اجرا می باشد.

میرهاشم مسوی در پایان با تاکید بر برنامه ریزی برای اثربخشی و اثرسنجی برنامه ها به ویژه در مراکز درمانی و … گفت: شاخص نماز به عنوان یکی از محورهای نظارت و ارزیابی استان ها با توجه به حکمرانی دینی را تدوین و ابلاغ کنیم و آثار و برکات آن برای مردم تبیین شود.

در پایان جلسه احکام اعضای شورای اقامه نماز سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha