ایران از کشورهای موفق در حوزه سلامت است

سفیر فنلاند در ایران در دیدار با مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت اعلام کرد: ایران در حوزه سلامت موفق عمل کرده است و فنلاند آماده توسعه دیپلماسی سلامت با ایران است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، کاری کاهیلوتوبا با بیان این‌که فنلاند می تواند در تمام حوزه های سلامت با ایران ارتباط داشته باشد، ضمن اشاره به دعوت وزیر بهداشت فنلاند از دکتر عین‌اللهی برای سفر به آن کشور، بیان داشت: فنلاند آمادگی دارد تمام همکاری هایش با ایران را به صورت مستقیم و مبتنی بر همکاری تجاری دوجانبه تقویت کند.
وی افزود: ایران کشوری ثروتمند و موفق در حوزه سلامت است و توسعه همکاری های دو جانبه باید کاملاً دو طرفه و به صورت شهر به شهر، شرکت به شرکت و دانشگاه و دانشگاه  صورت پذیرد.
مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت و دستیار وزیر بهداشت در این دیدار ضمن اشاره به تجربیات خوب  فنلاند در زمینه ارتقای نظام سلامت و بیمه، بهداشت عمومی، نظام ارجاع، قوانین جدید خانواده، تجربیات مبارزه با کرونا، خواستار تبادل تجربیات دو کشور در این حوزه‌ها و همکاری شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی دو کشور شد.
در پایان این دیدار مقرر شد وزارت  بهداشت تاریخ سفر دکتر عین الهی را  برای سفر به آن کشور  به طرف فنلاندی اعلام کند و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha