بیش از 25 هزار خدمت درمانی به زائران حج تمتع ارائه شد

سیدعلی ‌مرعشی از ارائه بیش از 25 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در حج 1401 خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده به زائرین حج 1401 گفت: در شهر مدینه تاکنون 118 پانسمان، 2 هزار و 281 تزریق و 220 فقره سرم تراپی توسط تیم های اعزامی ارائه و 4 نفر از حجاج نیز برای درمان تکمیلی به بیمارستان اعزام شده اند.

وی افزود: در شهر مکه نیز به 1417 نفر خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است. تاکنون 49 نفر از حجاج در بیمارستان جهت درمان های تخصصی بستری شده اند و همچنین به 5 هزار و 145 نفر نیز خدمات پرستاری از طریق مراکز درمانی هلال احمر ارائه شده و 3 هزار و 57 نسخه نیز صادر شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی متنوعی به حجاج و زائران ارائه می شود و در مجموع از ابتدای آغاز مراسم حج 1401 تاکنون 25 هزار و 558 خدمت به حجاج ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: امروز ضرورت دارد تا زائران موارد پیشگیری را در دستور کار قرار دهند تا بتوانند به واجبات خود در ادامه مراسم حج عمل کنند. متاسفانه یک نفر از حجاج نیز به علت بیماری جان خود را در روزهای گذشته از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha