۱۰۰ پروژه آموزشی در زنجان در دست اقدام است

در حال حاضر ۱۰۰ پروژه  آموزشی در استان زنجان در دست اقدام است که ۷۷ پروژه آن ملی و ۲۳ مورد آن استانی است .

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان،  جهانگیر صفری  مدیرکل سابق  اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به پروژه های اجرا شده در طول چهار سال گذشته، اظهار کرد: هیچ منطقه‌ای از نواحی ۱۴ گانه آموزشی استان زنجان در طول ۴ سال وجود ندارد که در آن پروژه های آموزشی ساخته و یا افتتاح نشده باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در سال ۹۶ از ۱۰ میلیارد تومان به ۲۹۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسید، ابراز کرد: اعتبارات متمرکز استانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از ۱۷ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۸۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسید.

مدیرکل سابق اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با تاکید بر اینکه اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نسبت به سال ۹۶ ، سیزده و نیم برابر شده است، تصریح کرد: اکنون ۱۰۰ پروژه در استان زنجان در دست اقدام است که ۷۷ پروژه آن ملی و ۲۳ مورد آن استانی است .

صفری با بیان اینکه باتوجه به رشد اعتبارات باید با مدارس خشتی و  گلی  خداحافظی کنیم افزود  : در حال حاضر در استان  مدارس خشتی و گلی وجود ندارد و یک هزار  و ۳۰ مدرسه نیز تمامی استاندارد های لازم گرمایشی را دارند .

وی با بیان اینکه سرانه آموزشی استان زنجان از ۵.۳ به ۶.۴ رسیده است اظهار کرد؛ با این اوضاع که از میانگین سرانه کشوری بالا هستیم مطلوب نیست و از حد استاندارد پایین تر است

وی با بیان اینکه استان زنجان پایلوت طرح اجرای مدرسه سبز در کشور بود، افزود: یک مدرسه ۱۲ کلاسه تا مهر ماه در زنجان افتتاح می‌شود.

در ادامه حمیدرضا اسلامی  سرپرست جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه حل مشکلات نواحی چهارده گانه آموزشی استان زنجان از اولویت‌های کاری من خواهد بود، افزود: توجه بیشتری به شهرستان ها در زمان مدیریت اینجانب خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعامل با مجمع خیرین مدرسه ساز از اولویت های کاری است، ابراز کرد: ساخت مدارس سبز از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خواهد بود.

اسلامی بیان کرد: استفاده از تکنولوژی بر پایه دانش بنیان از اولویت‌های کاری مدیریت جدید اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha