بابایی پور: کوه بهترین تمرین برای زندگیست/ آرزویم فتح اورست بام جهان است

داستان زندگی نعمت بابایی پور نه تنها برای بیماران پیوندی و کلیوی و نه فقط برای بیماران بلکه برای تمام انسان‌ها می‌تواند تلنگری باشد، تلنگری برای شروع، ادامه دادن و تلاش برای رسیدن به رویاهایمان.

قوی بودن برای زنده ماندن، قوی بودن برای به‌دست آوردن سلامتی و قوی بودن به‌عنوان یک روش برای زندگی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،
" نعمت بابایی پور" متولد ۱۳۵۹ساکن شهرستان ابهر یکی از آن آدم‌هایی است که جمله بالا را با تمام وجودش زندگی کرده است،او یکسال بیماری کلیوی و درد دیالیز را تجربه کرده ودر اردیبهشت ماه سال ۹۲ پیوند  کلیه شده و به زندگی عادی برگشته است .

در ادامه خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان در گفتگو اختصاصی، به مرور زندگی پر فراز و نشیب این قهرمان از زبان خودش می‌پردازد.

از ١٨ سالگی  ورزش کوهنوردی ،دوچرخه سواری و همچنین طبیعت گردی رو انجام میدادم که بعلت بیماری سه سال نتونستم فعالیت ورزشی خودم رو ادامه بدم تا اینکه بعد از عمل پیوندم بازهم به ورزش مورد علاقه ام ادامه دادم و علاوه بر  کوهنوردی ورزش دوچرخه سواری، پتانگ و کوهنوردی نیز انجام میدهم که با حضور در مسابقات جهانی موفق به کسب  مدال شدم  و در حال حاضر عضو تیم ملی دوچرخه سواری هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا هستم .

قبل از بیماری و پیوند کلیه  تمام قلل زیبای ایران را صعود کردم  ولی بعد پیوند کلیه خودمو به چالش کشیدم که آیا بعد این بیماری تا چه حدی با دوستان و هم نوردانی که قبل از  بیماری باهاشون هم رکاب یا هم قدم بودم آیا از لحاظ جسمانی وبیماری که در حال حاضر دارم فرقی با هم داریم که بعد از صعود سه قلل زیبای سبلان وعلم کوه و دماوند  به این نتیجه رسیدم  که هیچ فرقی با سایر افرادعادی ندارم .

بعد از این موضوع  انگیزه ام برای صعودهای برون مرزی آغاز شد که الحمدالله به لطف خدا امسال توانستم کوه آرارات ترکیه را  با بهترین شرایط جسمانی حتی به عنوان امدادگر گروه به سر پرستی اقای فرهاد محرمی قیداری این قله زیبا را صعود کنم.

درباره صعود به قله آرارات بگید؟

  قله آرارات در ترکیه به ارتفاع ۵۱۳۷ متر از سطح دریا میباشد که در ٢٩ خرداد ماه سالجاری  با ٦٠ نفر از همنوردان کشور از استانهای مشهد، مازندران، بندر عباس، زنجان ،لاهیجان وتبریز عازم کشور ترکیه با خط مرزی زمینی شدیم که در تاریخ ٣١ خرداد در پای کار آماده صعود شدیم که با پیمایش ٧ ساعته به کمپ یک رسیدیم وبعد از شب مانی واستراحت صبح به طرف کمپ دوم حرکت کردیم که پیمایش چهار ساعته بود که در ارتفاع ۴۲۰۰متری کمپ کردیم.

و سپس یکم تیرماه ساعت یک بامداد صعود به قله را استارت زدیم وبعد ٧ ساعت پیمایش در درجه هوای  منفی ۱۲ و با سرعت باد  ۵۵ کیلومتر در ساعت موفق به صعود قله شدیم و با یک ربع استراحت وعسکهای صعود اقدام به فرود قله کردیم .

چرا کوه ؟‌

آرامش کوهستان و درس آزمون زندگی برام خیلی شیرینه شاید به نظر بعضی از دوستان معنی نداشته باشه ولی پایه یا بیس صبر استقامت را بهت یادت میده و به عبارتی درس زندگی رو در کوه مرور میکنیم.

تصمیم تان برای هم نوع های خودتان چیست؟‌

بنده تصمیم به اخذ مدرک مربیگری کردم و اکثر دورهای کوهنوردی وصعودهای ورزشی را گذراندم که اگر خدا بخواد با توجه به وضعیت جسمانی بیماران و با تحت نظر پزشک برای هم نوع های خودم آموزش بدم وبا صعود این عزیزان بر فراز قلل زیبا از زندگی خود لذت ببرم  که این یک آرزوی مهم بنده هست.

بابایی پور بعد از این چهارصعود موفقیت‌آمیز حالا در این فکر است که برای فتح قله‌های دیگر اقدام کند ، می‌گوید :

تا آنجایی که وضعیت جسمانی من اجازه دهد اقدام به صعودهای ٧٠٠٠ را در برنامه دارم که در حال حاضر با تحقیقات و مشاوره به تمرینات خود ادامه میدم که تجربه ٧٠٠٠ را داشته باشم .

یکی از آرزوهای بنده این هست که فاتح ۸۸۴۸ متر اورست بام جهان باشم که ثابت کنم هیچ بیماری نمیتونه به اراده انسان غلبه کنه و اگر در این راه اسپانسری از طرف شرکتها ویا ارگنهای دولتی حمایت کنند اقدام به صعود خواهم کرد به امید آن روز.

داستان زندگی نعمت بابایی پور نه تنها برای مبتلایان به بیماری کلیوی و پیوندی و نه فقط برای بیماران بلکه برای تمام انسان‌ها می‌تواند تلنگری باشد تلنگری برای شروع، ادامه دادن و تلاش برای رسیدن به رویاهایمان.

 حرف پایانی:

بیماری و پیوند کلیه نه تنها من را از ورزش عقب نیانداخت و مانعی در فعالیتهای من نداشت بلکه انگیزه منو چند برابر و ترغیب تر به ورزش کرد و به من آموخت که در برابر همه چیز صبر وحوصله برنده هست.

و توصیه من به دوستان پیوند اعضا و بیماران این است که امید را از دست ندهند و روحیه داشته باشند،  چرا که روحیه میتواند کل استقامت بدن را به حالت نرمال بدن برگرداند  و با روحیه و اراده قوی میتوان  سلامتی و موفقیت های زیادی  کسب کرد ، امیدواریم با این حرکت به بیماران روحیه را القا کنیم  تا روحیه شان را نبازند و با امید به زندگی به زندگی خود ادامه دهند .

گزارش:زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    ماشاالله 👏👏