افزایش ضریب تأثیر نشریه علمی Cell Journal وابسته به پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی

ضریب تأثیر نشریه علمی Cell Journal (یاخته) برای دومین سال متوالی افزایش یافت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت روابط عمومی و امور بین ­الملل پژوهشگاه رویان، کلاریویت آنالیتیکس، مؤسسه معروف به ISI در تازه­ترین گزارش سالانه خود، ضریب تأثیر نشریه تخصصی Cell Journal (یاخته) را 128/3 اعلام کرد.

افزایش ضریب تأثیر نشریه Cell Journal (یاخته) در دوره­ای رخ داد که شیوه انتشار آن از فصلنامه به ماهنامه تغییر یافته است.

این نشریه بین ­المللی، بر حوزه­های موضوعی علوم سلولی، مولکولی و سایر حوزه­های موضوعی مرتبط از جمله سلول­های بنیادی، پزشکی بازساختی، ژنتیک، زیست شناسی مولکولی و سلولی و بیوشیمی متمرکز است.

Cell Journal (یاخته) به عنوان یک نشریه علمی – پژوهشی با دسترسی آزاد، توسط کمیته اعتبار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1999 میلادی تأیید شد و روند انتشار آن تاکنون با تعداد هشتصد عنوان مقاله علمی داوری شده ادامه یافته است.

تعداد استنادات مدارک علمی منتشر شده توسط نشریه Cell Journal (یاخته) برابر با 6740 و شاخص هرش (H-Index) آن برابر با 31 است.

پژوهشگرانی که بیشترین تعداد مدارک علمی را در نشریه Cell Journal (یاخته) منتشر کرده­اند، حسین بهاروند، مسعود سلیمانی، ناصر اقدمی، محمد حسین نصر اصفهانی، سعید آبرون هستند که به ترتیب 38، 31، 24، 23، 22 مقاله توسط آنها نگارش و منتشر شده است.

بر همین اساس، بیشترین فراوانی در میان انواع مدارک این نشریه انگلیسی زبان، به ترتیب، مقالات اورجینال با فراوانی 741 عنوان و مقالات مروری با فراوانی 37 عنوان است؛ به طور میانگین هر مدرک مقاله برابر با 96/8 بار استناد شده است.

همچنین کشورهایی که بیشترین تعداد مدارک علمی را در نشریه تخصصی Cell Journal (یاخته) منتشر کرده­اند به ترتیب، ایران، چین، آمریکا، ترکیه، هند، آلمان و کره جنوبی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha