50 میلیون دز واکسن در کشور ذخیره داریم

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ذخیره 50 میلیون دز واکسن در کشور خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر سعید کریمی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در حال حاضر با وجود ایمنی در بیشتر کشورها شرایط کرونا مطلوب نبوده ولی در ایران شرایط مناسب است‌. 
وی افزود: هفته گذشته افزایش مختصری در میزان مراجعات داشته ایم و موارد تنفسی و مرتبط با کرونا شامل تمام موارد محتمل، مشکوک و قطعی به پنج هزار نفر و میزان بستری ها به حدود 450 نفر رسیده بود اما آمار کاهش یافت و میزان بستری ها به ۳۵٠عدد در روز رسیده است.
وی افزود: به دلیل افزایش میزان مبتلایان در کشورهای همجوار برای کنترل بیماری میزان انجام تست ها بیشتر شده و به همین دلیل تعداد موارد شناسایی افزایش یافته است و آمارها بالطبع تا روز یکشنبه بیشتر شده بود ولی در حال حاضر شرایط به نظر نمی رسد که نگران کننده باشد.
افت ایمنی بعد از گذشت 6 ماه 
معاون درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: در ایران با انجام واکسیناسیون وسیع و جدی بیماری کنترل شد. اما بعد از گذشت شش ماه ایمنی افت پیدا می کند. در ماه های آینده تجمعاتی مانند بازگشت حجاح و بازگشایی مدارس و مراسم های مذهبی را شاهد خواهیم بود و باید تا زمان فروکش کردن بیماری واکسیناسیون کرونا انجام شود. در حال حاضر که تعداد ابتلا کاهش یافته بهترین زمان برای افزایش ایمنی و تکمیل زنجیره واکسناسیون است.
دکتر سعید کریمی ادامه داد: تا امروز ۱۵٠ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده که ۶۴ میلیون یک دز، ۵۷ میلیون دو دز و ۲۸ میلیون نفر سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند. در حال حاضر ۵٠ میلیون دز ذخیره واکسن در کشور داریم و از این بابت هیچ نگرانی نخواهیم داشت.
وی در پایان با اشاره به جانفشانی کادر بهداشت و درمان در مهار اپیدیم کرونا، گفت: نظام سلامت از ابتدای شیوع بیمار کرونا بیش از 300 شهید تقدیم کرده است. اینجانب صمیمانه از کادر بهداشت و درمان که در این مسیر جانفشانی کردند سپاسگزارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha