100 چالش فناورانه در حوزه هوشمندسازی حمل‌ونقل شناسایی شد

هوشمندسازی حمل‌ونقل از جمله الزاماتی است که برای تحقق زندگی مدرن و مبتنی بر فناوری‌های کاربردی در شهرهای هوشمند مورد نیاز است.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،حمل و نقلی که با کمک فناوری‌های پیشرفته به شکلی کارآمدتر و بهینه‌تر ارائه خدمت و نیازهای کاربران را رفع می‌کند. این نوع از حمل و نقل در دنیا به شکل گسترده‌ای در حال استفاده است و مردم با کمک اینترنت سفرهایی ایمن‌تر، باکیفیت‌تر و منطبق با نیازشان تجربه می‌کنند. این نوع از ترددها با هدر رفت کمتری از زمان و پول آنها همراه است.

گروه هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا تلاش‌هایی برای توسعه این نوع از حمل و نقل داشته تا با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، مسیر توسعه یافتگی این عرصه را در کشور هموار کند.

اقداماتی که در تعامل با نهادهای مرتبط و شرکت‌های فعال در این حوزه به ثمر نشسته است. گام هایی چون حمایت از 210 شرکت دانش بنیان و خلاق. این موضوع در یک همکاری مشترک با نهادهای مرتبط به شناسایی 100 چالش فناورانه در زمینه گسترش حمل و نقل هوشمند در کشور منتج شده است.

همین تلاش ها در نهایت دستاوردهایی چون امضای 10 تفاهم‌نامه همکاری، دریافت‌80 طرح‌ در ‌رویدادهای برگزار شده، تدوین‌5 نقشه ‌راه‌ و ‌برنامه و حمایت‌ مالی ‌از ‌30 پروژه ‌اجرایی را به همراه داشته است.

این ستاد با ادغام بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی اعم از جاده‌ای، هوایی، دریایی و ریلی تشکیل شده است که مباحثی همچون حمل‌ونقل درون شهری، برون شهری و خودرویی ذیل هر یک از آنها دنبال می‌شود. مهمترین رویکرد هر یک از بخش‌های نامبرده موضوع هوشمندسازی است که مباحث مربوط به آن ذیل بخش حمل‌ونقل هوشمند در ستاد دنبال میشود.

منبع:مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha