افزایش سطح مناسبات ایران و عربستان سبب تامین منافع مشترک می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر چه قدر سطح مناسبات ایران و عربستان افزایش یابد، منافع مشترک بیشتری حاصل خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، فداحسین مالکی  در رابطه با اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با الکاظمی مبتنی بر اعلام حمایت ایران از بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض، گفت: بدون شک هر چه قدر سطح مناسبات ایران و عربستان افزایش یابد، منافع مشترک بیشتری حاصل خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید موانع موجود بر سر راه دو کشور برای تقویت روابط برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین دور از مذاکرات در بغداد برگزار شده است، ادامه داد: در این میان همواره به سعودی ها گفته شد هیچگاه کشور ثالثی مانند آمریکا نباید برای ارتقاء روابط دو کشور ایفای نقش کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع سعودی ها باید بدانند طناب کاخ سفید پوسیده بوده و تکیه کردن به آن صرفا موجب بروز مشکلات و تنش می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس از رفع موانع میان تهران و ریاض استقبال می کنیم زیرا منافع جهان اسلام را حاصل می کند.

منبع:خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha