ستاد ویژه تامین و توزیع دارو در استان فارس تشکیل شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تشکیل ستاد ویژه تامین و توزیع دارو در استان فارس خبر داد و گفت: در این ستاد، شیوه توزیع انواع دارو و ارتقای کیفیت ارائه خدمات دارویی در این ستاد مورد بررسی مستمر قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «محمدجواد راعی» با اشاره به ارائه راهکارهای ارتقای خدمات توزیع دارو در استان افزود: در این نشست، تامین به موقع دارو از سوی شرکت های توزیع دارو و سهمیه های استانی مورد بررسی قرار می گیرد و همچنین کمبودهای دارویی مراکز مطرح در خصوص تامین آنها از سوی شرکت های دارویی تصمیم گیری می شود.
او یکی از چالش های خدمات دارویی در استان فارس را مطالبات داروخانه های بیمارستانی از سازمان های بیمه گر خواند و گفت: با توجه به شرایط ویژه استان فارس که به دلیل وجود متخصصان برجسته به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور شناخته می شود، به دنبال راهکارهای لازم برای تامین هر چه بهتر دارو در استان و جذب و سهمیه های بیشتر استانی هستیم.
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تشکر از همکاری شرکت های پخش و توزیع دارو گفت: کمرنگ تر شدن بیماری کووید۱۹ باعث افزایش مراجعه مردمی به مراکز سلامت و افزایش چشمگیر خدمات سلامت شده که همین امر کمبود برخی داروها در کشور را به همراه داشته است.
دکتر «مهدی خسروی» افزود: بعضی از پزشکان با توجه به وجود داروهای ساخت داخل، مبادرت به تجویز داروی کمیاب خارجی کرده اند، در حالی که در بیشتر موارد داروی با کیفیت ایرانی در دسترس و قابل تجویز است.
این نشست تا زمان حصول اطمینان از رفع چالش کمبود دارویی در معاونت غذا و داروی دانشگاه، به صورت مستمر دو بار در هفته برگزار می شود
خبرنگار: جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha