کرونا همچنان تهدید کننده سلامت عمومی است

دانشیار گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کرونا همچنان تهدیدکننده سلامت عمومی است بنابراین ساده انگاری و عدم تکمیل واکسیناسیون می تواند مشکلات بسیاری را در آینده ایجاد کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر علی اکبر حیدری، با اشاره به اینکه بیماری کرونا برخلاف تصور عموم جامعه تمام نشده است و همچنان در حال چرخش بین مردم است، خاطر نشان کرد: در کشورهای مختلف همچنان ویرو س کرونا دردسرساز است و روزانه تعداد زیادی از افراد به این بیماری مبتلا می شوند.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان طولانی از دز دوم واکسن در بسیاری از افراد جامعه می گذرد و ایمنی بدن اکثر افراد نسبت به این ویروس پایین آمده و محدودیت نیز تا حد زیادی برداشته شده است احتمال عود مجدد بیماری وجود دارد .

دکتر حیدری با بیان اینکه کاهش تعداد شهرستانهای آبی رنگ و افزایش تعداد شهرستانهای زرد رنگ نیز نشان دهنده این مطلب است، گفت: افراد مشکوک به کرونا باید حتما برای انجام تست مراجعه کنند و در این زمینه سهل انگاری نداشته باشند.

دانشیار گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه استفاده از ماسک به خصوص در فضای سر بسته می تواند مانع شیوع بیشتر این بیماری شود، اظهار کرد: افراد سالمند که برای دز چهارم فراخوان شده اند بهتر است که واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و سایر افراد نیز حتما سه دز واکسن را دریافت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: ویروس کرونا با سویه A.4/BA.5در حال چرخش در سطح جامعه است که باید نسبت به رعایت موارد ایمنی توجه جدی داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha