نگاه سیاسی و امنیتی به حجاب ضربه می‌زند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان گفت : حجاب و عفاف، مقوله فرهنگی و اجتماعی است  و نباید سیاسی و امنیتی شود،چراکه سیاسی و امنیتی کردن مسأله به کل کار ضربه می‌زند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان،  حجت‌الاسلام سجاد ناصر، ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته عفاف و حجاب با موضوع تبیین قرارگاه 21 تیر (عفاف و حجاب) با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد حاکمیتی بوده و با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده است اظهار کرد: این ستاد شامل هیاتی متشکل از سران قوای سه‌گانه، نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی و مجموعه‌های درگیر با مسائل اجتماعی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی شاخص‌های حجاب و عفاف بر عهده این ستاد گذاشته شده است افزود : ستاد به دنبال چند هدف است که مهمترین آن‌ها متوقف کردن رشد فزاینده ناهنجاری‌های جامعه و برنامه‌هایی برای بهبود، ترمیم و ارتقا است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با اشاره به 3 رویکرد در خصوص  عفاف و حجاب گفت:  رویکرد اول، آزادی و رها کردن و القای این است که هر کس هر طور دوست دارد می‌تواند رفتار کند.

حجت‌الاسلام ناصر تصریح کرد: رویکرد دوم نیز ، اقداماتی بوده که از روی دغدغه انجام شده اما نیمه‌کاره رها کرده‌اند که ضرر این رویکرد نیز کمتر از رویکرد اول نبوده است.

وی افزود: رویکرد سوم، راه عقلانه، حکیمانه، فکورانه و تدوین برنامه مدون و با قابلیت اجرایی است که تحت عنوان طرح قرارگاه 21 تیر (عفاف و حجاب) تدوین شده است.

این مسئول با اشاره به مزیت‌های طرح قرارگاه ۲۱ تیر  گفت: عدم وجود تنش‌زایی، توام بودن کار فرهنگی و اجرایی، استمرار در اجرا، مرحله‌ای بودن، منطقه‌ای (بومی) بودن، عدم وابستگی به بودجه دولتی، مردمی بودن، اعتمادسازی، همه‌جانبه و جامع بودن، دارای ضمانت اجرایی، جانمایی نقش هر دستگاه و تدوین طرح به‌صورت مطالعه‌شده از جمله مزایای این طرح است.

حجت الاسلام ناصرافزود: هدف نهایی ستاد با اجرای طرح قرارگاه 21 این است که احساس وظیفه شرعی و عقلی و اجتماعی نسبت به همنوعان خود داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح ابتدا از دستگاه‌های اجرایی آغاز شده است، بیان کرد: دستگاه‌ها به عنوان پیشانی خدمت در نظام جمهوری اسلامی باید حرمت نگه دارند و قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه حجاب، یکی از زیرشاخه‌های عفاف است، اظهار داشت: حجاب مخصوص زنان نیست و مردان نیز باید در این زمینه دقت داشته باشند و ملاک حجاب هم این است که پوشش هم بدن‌نما نباشد و هم انگشت‌نما نباشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص دلایل عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: بدحجابی، معضل تک‌بعدی نیست که علت خاصی داشته باشد لذا راه حل هم ندارد.

حجت‌الاسلام ناصر با اشاره دلایل عدم رعایت حجاب در جامعه  بیان کرد : مشکلات ساختاری، عدم حرکت مطابق ذوق جوانان امروز، فاصله فرهنگی به دلیل دوری افراد از یکدیگر بر اثر بزرگ شدن شهرها، الگوهای بیگانه، وجود برخی تناقض‌ها در جامعه و اختلاط به دلیل اشتغال زنان است .

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف، مقوله فرهنگی و اجتماعی است  و نباید سیاسی و امنیتی شود، خاطرنشان کرد: سیاسی و امنیتی کردن مسأله به کل کار ضربه می‌زند لذا نباید نگاه سیاسی و امنیتی به حجاب و عفاف داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha