فدراسیون کاراته خانه و اسپانسر در حد کلان ندارد

دبیر فدراسیون کاراته کشور گفت : مهمترین چالشی که ورزش کاراته کشور با آن مواجه است نداشتن زیرساخت‌های فضای سخت افزاری و نداشتن اسپانسر در حد کلان  است .

 به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، وحید مومنی در حاشیه برگزاری سومین مرحله مسابقات لیگ کاراته کشور به میزبانی استان زنجان در سالن امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سومین دوره مسابقات کاراته وان در استان زنجان در حال برگزاری است اظهار کرد: این  مسابقات در  طی مدت هشت روز در دو بخش پسران و دختران در رده های سنی نونهالان نوجوانان جوانان و زیر ۲۱ سال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: خروجی این مسابقات ،تشکیل تیم ملی و اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان که در آبان ماه سال جاری در کشور ترکیه برگزار می‌شود است.

دبیر فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه مجموعه  نفراتی که در این مسابقات شرکت کرده اند دارای رنگینک هستند افزود: نفرات رنکینگ دار این مجموعه مسابقات از یک تا هشت به مسابقات برترین برترین ها اعزام می‌شود.

مومنی با بیان اینکه از نظر سطح فنی ورزشکاران ما ورزشکاران جوانان جویای نام هستند افزود : امیدواریم  بتوانیم با حضور در اردوهای تیم ملی با توجه به مدت زمانی باقی مانده مدالهای خوش رنگ  را کسب کنیم.

وی تصریح کرد:  اردوهای تیم ملی از شهریورماه سالجاری برای اعزام به مسابقات جهانی و پس از آن مسابقات آسیایی که در کشور ازبکستان که در آذرماه سالجاری برگزار می‌شود تشکیل می‌شود.

دبیر فدراسیون کاراته کشور با بیان اینکه کاراته رشته ای است که دارای استعدادهای زیاد و  ظرفیت‌های زیادی است بیان کرد: فدراسیون طی برنامه ریزی ها و هدف گذاری ها معمولا سعی در استعداد پروری دارد  و در این زمینه سعی بر استعداد پروری دارد.

مومنی ادامه داد : در این راستا فدراسیون با توجه به ظرفیت بالا و استعدادهای زیادی که دارد بیشتر سعی در برگزاری مسابقات دارد تا از این طریق بهترین ها را شناسایی کند و نخبه پروری داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه فدراسیون‌ دارای سامانه ملی کاراته است اظهار کرد:  تمامی ورزشکاران  در این سامانه دارای پروفایل شخصی هستند و تمامی مشخصات ورزشکار که در طول سال در چه مسابقاتی  شرکت کرده است و دارای چه مقام هایی است ثبت می‌شود و از این طریق ورزشکاران رصد می‌شوند.

وی با اشاره به بعد از دوسال وقفه در برگزاری مسابقات به علت شیوع کرونا دراولین دوره مسابقاتی که برای برگزاری انتخابی تیم ملی به مسابقات قزاقستان بود  با استقبال خیلی خوبی روبرو شدیم افزود:  این انگیزه‌ای که ورزشکاران برای شرکت در مسابقات داشتند نشان داد که این ویروس نتوانسته است که انگیزه ورزشکاران در این مدت وقفه از دست برود.

دبیر فدراسیون کاراته کشور با بیان اینکه مهمترین چالشی که ورزش کاراته کشور با آن مواجه است  نداشتن زیرساخت‌های فضای سخت افزاری است اظهار کرد: این نبود زیرساخت در خانه کاراته در استان تهران برای فدراسیون و در شهرستانها به همین صورت است و دراستانها هم  فضای لازم  برای برگزاری مسابقات و اردوها و داشتن پایگاه قهرمانی و زیرساخت هایی که نیاز است وجود ندارد که یک چالش در این ورزش است .

وی با اشاره به اینکه  این فدراسیون اسپانسر در حد کلان  ندارد و به صورت موردی و جزئی است بیان کرد :  حامیان مالی نیز متاسفانه توجهی به ورزش های انفرادی ندارند در صورتی که رشته کاراته یا رشته های رزمی جز رشته های محبوب و پرطرفدار در بین آحاد جامعه است و بطبع می‌تواند حامیان مالی از این ظرفیت‌ و جمعیتی که این‌ ورزش ها دارند استفاده کنند  برای تبلیغات خودشان .

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، سومین مرحله از سومین دوره رقابت‌های لیگ کاراته وان ایران از ۱۴ تیر تا ۲۱ تیر  امسال در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی انقلاب استان زنجان با حضور  بیش از ۲ هزار و۵۰۰ ورزشکار برگزار می‌شود.

طبق برنامه ریزی ها، مسابقات پسران طی روزهای ۱۴ تا ۱۷ تیر و با حضور یک‌هزارو ۲۳۱ ورزشکار و دختران نیز طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ تیر ۱۴۰۱ و با حضور یک‌هزارو  ۳۲۹ ورزشکار برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha