بارور کردن فضای مدارس جهت اقامه نماز جماعت بسیار ضروری است

جلسه هماهنگی طرح “نور چشم” با هدف تقویت نماز جماعت در مدارس کشور و برگزاری دوره های آموزشی ویژه روحانیون و ائمه جماعات مدارس و دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت  به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی طرح “نور چشم” با اصغر باقرزاده معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و معاونین ستاد اقامه نماز و وزارتخانه، در روز سه شنبه، چهاردهم تیرماه، از گنجاندن برنامه های نماز سال جاری در یک سند و ابلاغ به استانها خبر داد.

زرهانی توصیه کرد: با توجه به ضرورت اقامه نماز جماعت در مدارس کشور با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ادارات کل و حوزه های علمیه در راستای جذب امام جماعت به مدارس اقدام شود.

وی با تاکید و توصیه بر برگزاری دوره های آموزشی ویژه روحانیون مدارس گفت: آموزش معارف نماز، روانشناسی و تعلیم و تربیت اسلامی از برنامه هایی است که مقتضی است جهت آموزش ائمه جماعت مدارس در دستور کار قرار بگیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز  از راه اندازی هشتگ نماز نور چشم من است در فضای مجازی و در بین دانش آموزان کشور برای تولید آثار فرهنگی و هنری با موضوع نماز خبر داد.

وی افزود: در نظر است دوره های آموزشی ویژه دانش آموزان از جمله تصحیح قرائت نماز، جهت اجرا در مدارس کشور مورد بررسی قرار بگیرد.

سید احمد زرهانی برگزاری اردوی کشوری برای پیشگامان اقامه نماز در مدارس را یکی دیگر از اقدامات مورد نظر عنوان کرد و گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری با مسئولیت مدیران کل آموزش و پرورش در استانها و عضویت مدیران تشکلهای دانش آموزی و نهادهای همکار برای تحقق برنامه های تحولی نماز در مدارس کشور و برنامه ریزی ایجاد تحول در ذهن و نگرش اولیاء، مدیران، معلمان و دانش آموزان نسبت به اقامه نماز و بارور کردن فضای مدارس جهت اقامه نماز جماعت بسیار ضروری می باشد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر استفاده از مشوق هایی مثل اعطای نشان نماز، نشان کعبه و نشان ابراهیم خلیل به دانش آموزان کوشا در اقامه نماز همراه با تکریم آنان، گفت: در این جلسه حکم محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس به عنوان مسئول برگزاری اجلاس نماز دانش آموزان کشور ابلاغ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha