۱۰۰هزار بیمار کلیوی تحت پوشش انجمن کلیوی قرار دارد

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با بیان اینکه ۱۸۰ دفتر نمایندگی انجمن کلیوی در سراسر کشور وجود دارد، گفت:  این دفاتر بیش از ۱۰۰ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی و مراقبتی را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا ) زنجان، اعظم پناهی مهر،  ظهر روز چهارشنبه  در جلسه گردهم‌آیی مدیران انجمن کلیوی کشور به میزبانی استان زنجان  با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی کشور از سال ۵۹ با کمک خانواده‌های بیماران کلیوی تشکیل و در سال ۶۴ با اخذ پروانه بهره‌برداری از وزارت کشور به ثبت رسیده است اظهار کرد: تعهد اصلی انجمن آموزش، پیشگیری و مشاوره‌ در خصوص بیماری کلیوی، تدارک برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، ارائه خدمات امدادی و حقوقی، خدمات حمایتی، خدمات دارویی و توانمندسازی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در انجمن  ۱۸۰ دفتر نمایندگی در سراسر کشور وجود دارد، افزود: این دفاتر بیش از ۱۰۰ هزار بیمار پیوندی و دیالیزی و مراقبتی را تحت پوشش قرار داده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با بیان اینکه با توجه به هزینه‌های درمانی و معیشتی و کاهش آلام بیماران برنامه‌ریزی‌ های حمایتی  برای بیماران انجام می‌شود افزود: از جمله  این حمایت ها، حمایت مالی سازمان‌ها، ارگان‌ها و خیران به صورت نقدی و غیر نقدی برای تامین اهدا کلیه و درمان، اتخاذ تدابیر مورد لزوم جهت ارتباط با سازمان‌ها و مراکز درمانی اعم از خصوصی و عمومی در راستای درمان بیماران، در اختیار داشتن مکان‌های فرهنگی و ورزشی، دسترسی به مکان‌های عمومی جهت معرفی انجمن، وجود امکانات عمومی افراد است.

پناهی با اشاره به اینکه بنده در سال ۹۹ به عنوان هئیت مدیره و سپس به عنوان مدیرعامل منصوب شدم، تصریح کرد: درآمد ناشی از کمک‌های مردمی و خیران در سال ۹۹ در انجمن کلیوی کشور بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۸ با رشد ۳۶ درصدی مواجه بود و همینطور در سال ۹۹ هزینه کمک به بیماران در مقایسه با سال قبل افزایش ۳۸ درصدی را  داشته است.

وی با بیان اینکه درآمد ناشی از کمک خیران در سال ۹۹ مبلغ ۴ میلیارد و ۹۹۴ میلیون تومان بوده است بیان کرد : این مقدار نسبت به سال ۹۸ به میزان ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با اشاره به کمک های دریافتی از خیران در سال ۱۴۰۰ گفت :  ۴میلیارد و ۸۹۸ میلیون تومان و کمک‌های پرداختی به بیماران ۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان بوده است.

پناهی با اشاره به  آمار پیوند  انجام شده در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ بیان کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۶۰۰ نفر پیوند صورت گرفته که در سال ۱۴۰۰  این عدد به بیش از ۹۰۰ نفر رسید.

وی  با بیان اینکه در انجمن کلیوی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۹ هزارو ۵۲ عدد کارت  برای بیماران صادر شده است افزود : در سه ماهه نخست سال جاری ۴ هزارو ۱۲۷ فقره کارت دیالیز پیوند در کل کشور برای بیماران تحت پوشش انجمن صادر شده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، یا هماهنگی وزارت بهداشت  ۶ دستگاه دیالیز  به مناطق محروم  ارسال شده است بیان کرد: ارزش تقریبی هر یک به میزان ۵ میلیارد ریال است که دو دستگاه توسط خیران تامین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha