فرایند سلامت در جامعه اجتماعی سازی شود / فعالیت ۴۰ مؤسسه خیریه در زنجان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان گفت :باید در سیاست‌ های سلامت محور به سمت اجتماعی سازی فرایند سلامت برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، حسین نجفی ظهر روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی کشور در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده عامل ۸۰ درصد از بیماری بیماری‌ها مربوط به سبک زندگی ما ایرانی‌ها است، اظهار کرد: در سبک زندگی ایرانیان بعد از دوران پهلوی تغییر پیدا می‌کند که بخشی از آن با اجبار و بخشی بد اختیار است.

وی با اشاره به شعار پیشگیری بهتر از درمان است افزود : باید در سیاست‌ های سلامت محور به سمت اجتماعی سازی فرایند سلامت برویم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان اشاره به  اینکه بیماران خاص مشکلات خاص دارند بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم دولت ،مسئولان و خیرین وظیفه  داریم  پیگیر حل مشکلات بیماران خاص باشیم  تا درد و آلام این افراد کاهش یابد.

فعالیت ۴۰ مؤسسه خیریه در استان زنجان 

در ادامه  مجید صادقی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در استان زنجان ۴۰ مؤسسه خیریه فعال است  اظهار کرد:هریک از مؤسسات با رویکردهای مختلف ارائه خدمات می‌کنند.

وی با تاکید بر همراهی دانشگاه با موسسات و انجمن‌های خیریه افزود: دانشگاه در این راستا به هر اقدامی که از درد و رنج بیماران بکاهد کمک خواهد کرد.

معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی با نگاه خاص به همه بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی توجه می‌کند ادامه داد: یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین سلامت مردم فعالیت در حوزه پیشگیری است.

صادقی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد امور مربوط به سلامت مردم در دست دیگر ارگانها و نهادهای غیر از وزارت بهداشت است، بیان کرد: توجه دیگر نهادها به امر سلامت نتیجه قابل توجهی در بر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد  بیش از ۶۵ هزار نفر از مردم استان زنجان  دارای فشار خون هستند بیان کرد : همچنین بیش از ۲۹ هزار نفر دیابت دارند که ریسک ورود به بیماری کلیوی در این افراد بسیار بالاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha