اقدامات سازمان انتقال خون ایران تحسین برانگیز است

دکتر میکوکو سنگا ( Mikoko Senga)، معاون نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در دیدار با مدیرعامل و معاونین و مدیران سازمان انتقال خون ایران گفت: اقدامات انتقال خون ایران تحسین برانگیز و در کشورهای منطقه تاثیر گذار است.

به گزارش وگروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، در این نشست، دکتر سنگا ضمن تشکر از این دعوت اظهار داشت: من در جشن روز جهانی اهدا کنندگان تحت تاثیر زیرساخت ها و امکانات سازمان انتقال خون ایران قرار گرفتم.
 وی همچنین با اشاره به تجربه کاری خود در کشورهای مختلف منطقه، ایران را کشوری تاثیرگذار در امر سلامت و بهداشت دانست و به طور خاص، اقدامات سازمان انتقال خون ایران را تحسین برانگیز خواند.
 معاون نماینده سازمان بهداشت جهانی همچنین تاکید کرد: انتقال خون پیشرفته ایران، فضای مناسب و مورد نیاز برای همکاری های بیشتر را فراهم می کند.

اقدامات سازمان انتقال خون ایران تحسین برانگیز است

برنامه ریزی برای گسترش اهدای خون در مناطق روستایی از جمله اهداف بلند مدت است
همچنین در این نشست دکتر مصطفی جمالی، مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در گزارشی ارتقای شاخص های انتقال خون را نشان دهنده موفقیت سازمان در انجام اهداف خود دانست و اعلام کرد: افزایش 13 درصدی اهدای خون در سه ماهه  اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاخص اهدا را به 27 در هزار نفر رسانده است. 
وی سپس با تاکید بر اهمیت توسعه زیر ساختها گفت: ایجاد مراکز انتقال خون در مناطقی که با کمبود این امکانات مواجه هستند در دستور کار قرار دارد. 
دکتر جمالی با اشاره به مرکز جامع آموزشی و پژوهشی انتقال خون در شهر پرند گفت: قرار است در سه سال آینده این مرکز، علاوه بر پوشش چند شهرستان با مجموع جمعیت 5 میلیون نفر، به یک مرکز آموزش بین المللی با سالن های آموزشی با امکانات کامل در زمینه انتقال خون تبدیل شود.
 مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران همچنین برنامه ریزی برای گسترش اهدای خون در مناطق روستایی را از جمله اهداف بلند مدت دوره مدیریت خود دانست و از دکتر سنگا به عنوان معاون نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران درخواست کرد در راستای تحقق هدف ایجاد امکانات در مناطق محروم از سازمان انتقال خون حمایت کند.
در ادامه جلسه، مسؤولان بخش های مختلف سازمان با ذکر مختصر تاریخچه سازمان، فعالیت های سازمان را تشریح کردند. 
در ادامه این دیدار دکتر سنگا به بازدید از بخش های مختلف سازمان از جمله بانک خون بند ناف، آزمایشگاه انعقاد، آزمایشگاه بانک خونهای نادر، مرکز بانک خون سلولهای بنیادی خون ساز و آزمایشگاه جامع ترسیم نقشه ژنتیک (HLA) پرداخت و مسئولین این بخشها در خصوص فرآیندها و دستاوردهای بخشهای خود توضیحاتی را ارائه دادند. 
در پایان این بازدید دکتر سنگا، ضمن اشاره به تاثیرگذار بودن این بازدیدها ادامه داد: دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران آماده است که سازمان انتقال خون ایران را در تامین تجهیزات مورد نیاز حمایت کند.
لازم به ذکر است موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و سازمان انتقال خون ایران از سال 1392 به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده اند. این همکاری برای بار سوم و با اجرای موفق و کامل فعالیت‌های دوره دوم، در زمینه آموزش و پژوهش سلامت خون، مجددا از سپتامبر ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۵ تمدید شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha