لزوم توزیع عادلانه خدمات آموزشی  در مناطق محروم زنجان / کودکان بازمانده از تحصیل در اولویت  دستور کار باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تمامی برنامه ها،امکانات و خدمات آموزش و پرورش در سطح استان برای دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم باید عادلانه توزیع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، ابوالفضل رفیعی در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دبیرخانه فعالیت های تابستانه وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این برنامه ظرفیتی برای استان زنجان جهت شناساندن و نشان دادن پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها است .

وی با بیان اینکه یکسری اصول و سیاست های کلی باید یادآوری شود، ابراز کرد: هر چه در حوزه آموزش و پرورش هزینه کنیم اسمش هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب برای رسیدن به اهداف، آرمان‌ها و تمدن سازی اشاره شده است افزود : نیازمند است که انسان ها شرایط این امر را فراهم کنند و تمامی دستگاه‌ها نیز باید به آموزش و پرورش جهت تقویت کمک کنند تا آموزش و پروش به اهداف خود برسد تا  در راستای تحقق سند تحول بنیادین قدم بردارد.

رفیعی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ها و آمار ثبت‌نامی‌های کل جامعه هدف، نگرانی جدی در بحث فضاهای آموزشی نداریم، به جز موضوع مدارس دو شیفته که در حال رسیدگی است. 

وی با اشاره به سهم یک درصدی کمک‌هزینه به برنامه‌های ورزشی آموزش و پرورش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز با محوریت سه دستگاه مشخص شده، همکاری کند.

این مسئول با اشاره به لزوم توزیع عادلانه خدمات آموزشی به ویژه در مناطق محروم استان، گفت: در تمامی برنامه ها و امکانات و خدمات در سطح استان برای دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم باید عادلانه توزیع شود و روستاها نیز باید از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند.

رفیعیبا بیان اینکه خیرین مدرسه ساز ظرفیت بسیار خوبی در استان زنجان  هستند و باید از این ظرفیت بر اساس اولویت بندی ها حداکثر استفاده را کرد، خاطرنشان کرد: اگرچه سوادآموزی حائز اهمیت است اما کودکان بازمانده از تحصیل باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha