شهرستان ابهر دارای بیشترین نرخ باسوادی در استان زنجان/ ۱۰۷ پروژه آموزشی در استان زنجان در حال اجرا است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:نرخ باسوادی استان زنجان  ۹۵.۱۶ است که از این مقدار  شهر ابهر دارای بیشترین نرخ باسوادی و شهرستان ماهنشان دارای بیشترین نرخ بی سوادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، علی اسماعیلی ظهر روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به طرح عید قربان تا عید سعید غدیر خم اظهار کرد: برنامه های ارتقاء سطح ثبات و برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان آسیب دیده از کرونا در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نیازمند به آموزش در استان  شناسایی شده‌ است افزود: از هفته گذشته این آموزش‌ها در مقطع ابتدایی با ۱۵ هزار نفر دانش آموز شروع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در جذب دانش آموزان نیازمند به آموزش  دارای رتبه دوم  کشوری هستیم خاطرنشان کرد : در تلاش هستیم بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز را برای این آموزش‌ها را در سطح استان جذب کنیم.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری آموزش دانش آموزان مقطع متوسطه از هفته آینده گفت : طبق برنامه‌ریزی‌ها ۲۰ درصد از دانش آموزان را در هفته ۳۶ ساعت آموزش خواهیم داد.

وی به اشاره به برنامه های طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش استان گفت : در چند سال گذشته از اردوگاه های دانش آموزی استان زنجان استفاده ای صورت نمی‌گرفت که امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته  در قالب اردوهای یک روزه برای هزار دانش‌آموز  برنامه در این اردوگاه ها در طرح اوقات فراغت  تدارک دیده شده است.

این مسئول با اشاره به طرح شهید سلیمانی که کلنگ زنی آن انجام شده است افزود: در این طرح  مدارس هدف مدارس دخترانه مناطق محروم هستند در اولویت هستند و به دنبال این هستیم که امکانات ورزشی را به سمت مدارس دخترانه سوق دهیم.

اسماعیلی با اشاره به مدرسه مجازی حفظ قرآن جهت حفظ جزء ۱ و جزء ۲ قرآن کریم بیان کرد: برای ۵۰۰ نفر دانش آموز برنامه‌ریزی شده است و همچنین  دو هزار و ۳۰۰ نفر نیز از سایر فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش استفاده می کنند.

وی با اشاره به اردوی زیارتی اولی ها، عنوان کرد: ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر در مقطع متوسطه که تا به امروز به مشهد مقدس نرفته‌اند به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به طرح مزرعه تابستانی من که از تابستان امسال اجرا می‌شود خاطرنشان کرد : یک زمین کوچک زراعی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده می‌شود تا به صورت هدفمند و با توجه به مفهوم محل زندگی خود صنعت کشاورزی راه اندازی کند که در این راستا نیازمند این هستیم که سازمان جهاد کشاورزی در مشاوره های تخصصی در این امر ما را یاری کند.

اسماعیلی با بیان اینکه  ۱۰۷ پروژه  آموزشی در استان زنجان در حال اجرا است بیان کرد:  ۱۷ پروژه در استان زنجان پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی را دارد.

وی با بیان اینکه سطح باسوادی استان زنجان نسبت به میانگین کشوری در سطح بالاتری است اظهار کرد: نرخ باسوادی استان زنجان  ۹۵.۱۶ است که از این مقدار  شهر ابهر دارای بیشترین نرخ باسوادی  و شهرستان ماهنشان دارای بیشترین  بی سوادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha