مراکز نوآوری علوم پزشکی تاسیس می شوند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر یونس پناهی با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، راه اندازی کمیته مشورتی شورای عالی فناوری، حمایت از پارک های فناوری سلامت، توسعه و راه اندازی مراکز نوآوری سلامت و حمایت از مراکز رشد فناوری را از در جهت تحقق این مهم عنوان کرد.
وی درباره حمایت از پارک های فناوری گفت: اساسنامه پارک های علم و فناوری سلامت با توجه به زیرساخت های دانشگاه های علوم پزشکی و آیین نامه تاسیس پارک ها به صورت استانی، بازنگری و به شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.
دکتر پناهی ادامه داد: درخواست های راه اندازی پارک های فناوری سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی در حال بررسی است و جلسات کمیته فنی پارک های علم و فناوری سلامت جهت سیاست گذاری و اتخاذ تصمیمات اجرایی برگزار شده و پیش نویس آیین نامه ارزیابی و نظارت بر فعالیت پارک های علم و فناوری تدوین و به دانشگاه های علوم پزشکی برای ارزشیابی اولیه فعالیت ابلاغ شده است.
وی با اشاره به حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از مراکز رشد فناوری تصریح کرد: چارت تشکیلاتی مراکز رشد فناوری تهیه و برای طرح و تصویب در شورای معاونان وزارت بهداشت ارسال شده و با اداره طرح و تحول اداری نیز مکاتباتی صورت گرفته شده و مستندات مورد نیاز برای ساختار سازمانی مراکز رشد ارسال شده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با طراحی نظام اعتباربخشی مراکز رشد فناوری موافقت شده و شیوه نامه تاسیس و راه اندازی مراکز رشد بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی نیز مصوب شده است.
دکتر پناهی با بیان اینکه شورای گسترش با تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی موافقت کرده است، گفت: آیین نامه تاسیس و راه اندازی مراکز نوآوری سلامت تهیه و به شورای گسترش برای تصویب نهایی و ابلاغ به دانشگاه های علوم پزشکی ارسال شده است.
وی همچنین خبر داد: در راستای خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن و ملزومات و تجهیزات پزشکی با حفظ استانداردها و کیفیت مطلوب از 22 محصول دانش بنیان در نمایشگاه ایران هلث 1401 رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha