تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دریافت واکسن یادآور

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دریافت واکسن یادآور در گروه های سنی بالای 18 سال تاکید کرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد علی کیانی  با بیان اینکه بررسی آمارها نشانگر افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در سطح استان است اظهار کرد: تزریق حداقل یک نوبت واکسن یادآور کووید ‏‏‏-19 در تمامی گروههای سنی (بالاتر از 18 سال) بخصوص در گروه های پرخطر همانند بیماران مبتلا به سرطان و دارای نقص ایمنی مورد تاکید است.  

وی تصریح کرد: بر این اساس، تمامی افراد بالای 18 سال صرف نظر از تعداد دفعات استفاده از واکسن درگذشته (تنها به شرط سپری شدن حداقل 6 ماه از آخرین نوبت واکسن) باید نسبت به دریافت دز یادآور اقدام نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در کلیه اماکن شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ضروری است خاطر نشان کرد: در شهرهای زرد و آبی به منظور حفظ و نگهداری شرایط مناسب فعلی، تداوم استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در فضاهای پر ازدحام و پرتردد همچون وسایل نقلیه عمومی (مترو اتوبوس و ...) پاساژها، مراکز درمانی و فضاهای بسته دارای تهویه نامناسب و... الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha